Методичні засади підготовки майбутніх учителів-філологів до здійснення міжкультурної комунікації
Анотація
У статті висвітлено методичні засади підготовки майбутніх філологів до здійснення ними міжкультурної комунікації. На основі аналізу різних джерел розкрито сутність понять «міжкультурна комунікація», «міжкультурна комунікативна компетентність» та виявлено головні умови успішної міжкультурної комунікації. Визначено шляхи формування«вторинної мовної особистості» майбутнього вчителя-філолога для здійснення ефективної міжкультурної комунікації з огляду на підвищення рівня методичної підготовки фахівця. Таку підготовку здатний забезпечити вищий педагогічний навчальний заклад, навчально-виховний процес у якому організовується на засадах комунікативно-діяльнісного та культурологічного підходів і передбачає: розкриття творчого потенціалу особистості студента засобами іноземної мови; самостійну пошукову діяльність; вивчення культури рідної та англомовних країн і порівняння цих країн через призму мови; використання потенціалу інтернет-технологій як інструменту інтенсифікації навчального процесу й необмеженого доступу до автентичних джерел; використання потенціалу занять з іноземної мови для реалізації завдань, виконання яких передбачає здатність майбутніх філологів до створення ситуацій з домінуванням проблемних, комунікативних завдань і з опорою на функціонально адекватний текст.