Основні підходи до патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку в батьківсько-виховательській взаємодії

  • Альона Солонська МДПУ імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті визначено поняття «підхід» в аспекті досліджуваної проблеми; схарактеризовано   сутність герменевтичного,  системного, діяльнісного,  особистісно орієнтованого підходів у контексті патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку; розкрито значення цих підходів у батьківсько- виховательській взаємодії як чинника патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку; розглянуто роботи науковців, які вивчали означені підходи. З’ясовано, що  завдяки герменевтичному підходу педагог вчиться застосовувати ефективні методи      та      форми     взаємодії з батьками та дітьми, спираючись на розуміння їхньої природи та завдань патріотичного виховання, а також здатен допомогти в подоланні наявних упереджень щодо патріотизму. Цей підхід сприяє тлумаченню понять, зокрема таких, як «взаємодія», «патріотичне виховання», «патріотизм» тощо. Акцентовано на важливості системного    підходу,    що  полягає в побудові всіма суб’єктами ефективної    системи    взаємодії,  у спрямованості діяльності педагога та батьків на забезпечення оптимального функціонування тих систем,    до яких    залучені     діти з метою організації патріотичного виховання. Підкреслено, що діяльнісний підхід орієнтує на використання різноманітних прийомів і методів взаємодії вихователів та батьків у процесі патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку, а також допомагає активному, а не пасивному засвоєнню знань про патріотизм. Доведено, що особистісно орієнтований підхід пов’язаний з прагненнями педагога сприяти розвитку індивідуальності дитини, вияву її суб’єктних якостей. Завдяки цьому підходу можна цілеспрямовано  та більш ефективно вибудовувати заняття та виховні заходи  патріотичного змісту.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-11-29