Основні підходи до патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку в батьківсько-виховательській взаємодії
Анотація
У статті визначено поняття «підхід» в аспекті досліджуваної проблеми; схарактеризовано сутність герменевтичного, системного, діяльнісного, особистісно орієнтованого підходів у контексті патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку; розкрито значення цих підходів у батьківсько- виховательській взаємодії як чинника патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку; розглянуто роботи науковців, які вивчали означені підходи. З’ясовано, що завдяки герменевтичному підходу педагог вчиться застосовувати ефективні методи та форми взаємодії з батьками та дітьми, спираючись на розуміння їхньої природи та завдань патріотичного виховання, а також здатен допомогти в подоланні наявних упереджень щодо патріотизму. Цей підхід сприяє тлумаченню понять, зокрема таких, як «взаємодія», «патріотичне виховання», «патріотизм» тощо. Акцентовано на важливості системного підходу, що полягає в побудові всіма суб’єктами ефективної системи взаємодії, у спрямованості діяльності педагога та батьків на забезпечення оптимального функціонування тих систем, до яких залучені діти з метою організації патріотичного виховання. Підкреслено, що діяльнісний підхід орієнтує на використання різноманітних прийомів і методів взаємодії вихователів та батьків у процесі патріотичного виховання дітей старшого дошкільного віку, а також допомагає активному, а не пасивному засвоєнню знань про патріотизм. Доведено, що особистісно орієнтований підхід пов’язаний з прагненнями педагога сприяти розвитку індивідуальності дитини, вияву її суб’єктних якостей. Завдяки цьому підходу можна цілеспрямовано та більш ефективно вибудовувати заняття та виховні заходи патріотичного змісту.