Організація правового виховання підлітків у тьюторіалах

  • Олександр Максимов МДПУ імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті зроблено акцент на загостренні проблеми правового виховання підлітків і, зокрема важковиховуваних учнів, та окреслено шляхи її розв’язання. Розкрито причини девіантної поведінки учнів, типологію відхилення від норми, а також схарактеризовано принципи індивідуалізації, гнучкості та варіативності, що служать підґрунтям для розроблення індивідуальної програми дій із виховання й перевиховання підлітків. Запропоновано тематику виховних годин та круглих столів для пропаганди захисту прав дітей і загальної декларації прав людини. З огляду на це, обґрунтовано нові функції тьютора в роботі з учнями з девіантною поведінкою, надано конкретні рекомендації щодо організації тьюторіалів за принципом індивідуалізації правового виховання. Наголошено на пріоритетності міжперсонального спілкування тьютора з ажвковиховуваними учнями. Акцентовано на формувальній функції спілкування; розкрито функцію підтвердження статусу учня та внутрішньоособистісну функцію спілкування, що має потенціал позитивних емоцій і чпуоттів. Підкреслено важливість ознайомлення тьютора з умовами побуту важковиховуваного учня, його взаєминами з батьками, оточенням на вулиці, у дворі в позаурочний час. Вказано на обов’язкове врахування тьютором типології психіки підлітків з девіантною поведінкою, що дасть змогу йому вибудувати програму дій з підопічними. Запропоновано типологію В. М. Сороки-Росинського та висвітлено його науково- педагогічні підходи до виховання дітей із різними типами відхилень

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2021-09-22