Лінгвопсихологічний аспект міжкультурної комунікації
Анотація
Статтю присвячено дослідженню проблеми підготовки особистості в процесі навчання іноземних мов до здійснення міжкультурної комунікації та впливу на цей процес лінгвопсихологічних факторів. Розглянуто основні положення та поняття теорії міжкультурної комунікації, ключовими серед яких є культура, соціалізація, комунікація та їх взаємодія. На основі аналізу наукових джерел розкрито взаємозв’язок мови, мовлення і исмлення, а також їх співвідношення з лкьутурою і дійсністю. Теоретично доведено, що слово відображає не сам предмет реальності, а те його бачення, яке нав’язане носієві мови наявним у його свідомості уявленням про цей предмет. Наведено психологічні характеристики мови, мовлення і спілкування, які формуються в предметно-комунікативній діяльності людей. Визначено якості особистості, що сприяють реалізації процесу ефективної іншомовної взаємодії в межах міжкультурного спілкування: здатність до прогнозування комунікативної ситуації; здатність до реалізації комунікативного наміру; здатність до аналізу власного психологічного потенціалу й отенпціалу партнера; навички саморегуляції в спілкуванні.