Дефініції «діалог» та «культура»: психолого-педагогічний та філософський аспекти.

  • Вікторія Чорна МДПУ імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті висвітлено контекстну філософську та психолого- педагогічну основу понять «діалог» і «культура» як складників дефініції «діалогічна культура». Автор розуміє «діалог» як процес суб’єкт – суб’єктного толерантного спілкування, результатом якого є досягнення консенсусу, а «культуру» – як сукупність особистісних, професійних і загальнолюдських утворень для забезпечення якісного розвивального освітнього середовища. З огляду на специфіку дослідження, «діалогічну культуру» розглянуто як сформовану систему професійних та особистісних якостей для створення ефективного освітнього середовища та організації дієвої взаємодії вчителя та здобувача освіти. Проаналізовано Професійний стандарт учителя початкових класів, учителя закладу загальної середньої освіти й учителя з очпаткової освіти, розкрито контекстуальний (педагогічний, психологічний і філософський) зміст визначених понять; схарактеризовано складники культури педагога, типи і форми взаємодії вчителя та здобувачів. У висновку наголошено на тому, що позитивний зв’язок вчителя та учнів може допомогти здобувачам розвинути навички саморегуляції, зокрема самостійності та самовизначення.__  

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2021-09-22