Методичні засади формування соціального досвіду учнів старшого підліткового віку в умовах позакласної виховної роботи

  • Тетяна Атрошенко МДПУ імені Богдана Хмельницького

Анотація

В статті розкрито проблему науково- методичного забезпечення процесу формування соціального досвіду учнів у закладах середньої освіти. Досвід розглянуто як механізм історичного, культурного та соціального наслідування, а соціальний досвід – як джерело врегулювання суспільного життя, встановлення якісно нових відносин між людьми та групами. Схарактеризовано поняття «соціальний досвід учнів старшого підліткового віку» та «формування соціального досвіду учнів старшого підліткового віку». Виокремлено функції соціального досвіду (пізнавально-інформативна, комунікативна, оціночно- репрезентативна, діяльнісно- практична, творча). Як головний детермінантний фактор набуття соціального досвіду визначено взаємодію, адже саме участь у ній зумовлює використовувані особистістю засоби діяльності, особисті реакції, символічні смисли тощо. Визначено та схарактеризовано найбільш доцільні для формування соціального досвіду учнів старшого підліткового віку форми організації позакласної виховної роботи (колективна, групова та індивідуальна) та її види. Розкрито основні методи позакласної виховної роботи з формування соціального досвіду учнів старшого підліткового віку (дискусія, тренінг, метод групового розв’язання проблемних задач, виконання індивідуальних науково-дослідних завдань, привчання, доручення, етична бесіда, метод рефлексії). Визначено засоби формування соціального досвіду учнів.__  

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2021-09-22