Розвиток естетичного смаку молодших підлітків на уроках мистецтва: теоретичний і практичний аспекти

  • Олександр Нефьодов МДПУ імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті розглянуто особливості розвитку естетичного смаку молодших підлітків на уроках мистецтва. Визначено провідний підхід до ропцесу розвитку естетичних смаків в основній школі – діалогічний. З’ясовано роль діалогу на теми мистецтва між суб’єктами освітнього процесу, окреслено проблеми і позиції, що впливають на тривалість процесу розвитку естетичного смаку в кошлі. Доведено, що залучення учнів до різних видів творчої діяльності може реалізовуватися за допомогою цікавих розповідей, відвертих бесід на тему розвитку естетичного смаку на інтегрованих уроках мистецтва. Наголошено на перехідному періоді молодшого підліткового віку, що має бути враховано в процесі розвитку естетичного смаку. Вказано на необхідність розуміння вчителем того факту, що в основній школі для учнів має бути забезпечено приємне спілкування, яке допоможе прищепити їм почуття прекрасного, розкрити значущість краси, категорії добра і зла, що закладено в різних творах мистецтва. Обґрунтовано чотири типи завдань, які постають перед учителем, і одведено, що для побудови діалогової комунікації на уроках мистецтва важливим є врахування появи нової якості особистості в молодшому підлітковому віці – здатності до абстрактного судження. Автор обстоює думку про те, що молодші підлітки, насамперед, мають навчитися бачити ціннісну основу мистецтва й звертати увагу на доброчинність, що є необхідною для встановлення діалогу
в соціальних системах.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2021-09-24