Структурні особливості здатності до проєктної самореалізації майбутнього викладача вищої школи
Анотація
У статті висвітлено стан вивчення проблеми здатності до проєктної самореалізації майбутнього викладача вищої школи. Розкрито специфіку формування окресленого поняття в рпоцесі професійної підготовки викладача вищої школи та здійснено його психолого- педагогічний структурний аналіз (здатність, самореалізація, самореалізація викладача, проєкт, проєктна діяльність) у сучасній науковій рефлексії. Проаналізовано вітчизняну та зарубіжну наукову літературу з емтою конкретизації поняття «здатність». Висвітлено стан розробленості питання сутності професійної самореалізації викладача вищої школи в наукових джерелах. Розглянуто поняття «проєкт» як складник поняття «здатність до проєктної самореалізації викладача вищої школи» в площині наявних наукових трактувань. Виокремлено наукові погляди сучасних гуманітаріїв на визначення проєктної діяльності викладача вищої школи як складового елемента поняття «здатність до проєктної самореалізації». Конкретизовано методологічну платформу, що складається з гуманістичного, холістсько- емерджентного, індивідуального, синергетичного, особистісно-діяльнісного, праксеологічного, проєктного та технологічного підходів, які забезпечують ефективність здатності майбутнього викладача вищої школи до проєктної самореалізації.