Збереження сімейних цінностей як основа культури толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами
Анотація
Великого значення в сучасних умовах створення демократичного суспільства набуває проблема збереження сімейних цінностей. У статті проаналізовано погляди на це питання зарубіжних та вітчизняних науковців. Сімейні цінності розглянуто як основу культури толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами. Само сімейне виховання представлено у форматі двох загальноприйнятих на сьогодні моделей. Акцентовано на тому, що взаємини в сім’ї є структурно цілісними елементами, взаємопов’язаними та взаємообумовленими, а кожен член сім’ї поводиться одночасно і як індивід, і як частина сімейної цілісності. Доведено, що для виховання дітей у сім’ї в дусі толерантності батьки мають володіти відповідними знаннями й формувати систему цінностей на основі певних загальних понять. Така якість особистості, як активна толерантність, має формуватися через здатність активно захищати права людини мирним шляхом, висловлювати протест проти всіх форм дискримінації, бути готовим до компромісу, діалогу, співробітництва. Інтерес до проблеми збереження сімейних цінностей як основи культури толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами зумовлений усвідомленням того, що сутність багатьох конфліктів має суб’єктивний характер і їх можна подолати на основі довіри та взаєморозуміння.