Розвиток медіакультури учнів старшої школи в позанавчальний час засобами інформаційно-просвітницьких технологій
Анотація
У статті розкрито зміст медіакультури особистості як соціально-педагогічного феномену. Медіакультуру особистості розглянуто як систему потреб, орієнтацій, знань, умінь, навичок та інших соціальних характеристик особистості, сформованих і розвинених у процесі перебування в медіасередовищі з використанням саме засобів масмедіа для отримання соціальної інформації. Висвітлено потенціал інформаційно-просвітницьких технологій у розвитку медіакультури учнів старшої школи в позанавчальний час: інтеграція соціально-культурних технологій інформаційно-просвітницької спрямованості в розвиток медіакультури старшокласників сприятиме формуванню в учнів якостей, необхідних особистості, яка живе в сучасному інформаційному просторі, а також розвитку творчих, комунікативних здібностей. Схарактеризовано показники та рівні сформованості медіакультури учнів старшої школи. Визначено сформованість медіакультури учня старшої школи за допомогою таких показників (критеріїв): понятійного, контактного, мотиваційного, оціночного або інтерпретаційного, креативного. Розкрито особливості проведеного в контексті теми статті дослідно-експериментального дослідження з розвитку медіакультури учнів старшої школи засобами інформаційно-просвітницьких технологій.