Фізична культура і спорт як чинники антропосоціальної сфери у сучасній педагогічній освіті

  • Влада Білогур Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті проаналізовано шлях розвитку суспільства у нових
галузях педагогіки, де особливої специфіки набуває освітній
процес у рамках фізичної культури і спорту, оскільки сучасна
педагогіка являє собою саме процес спрямованого розвитку
особистості в умовах її навчання, виховання й освіти, в якій
традиційні галузі (соціально-гуманітарна, природнича та інші)
пов'язані з антропологією, світоглядом та іншими сферами
суспільного буття. Дослідження має теоретико-філософський
характер. Визначено філософсько-педагогічну методологію:
діалектичний та системний підходи, наукові методи аналізу,
порівняння, екстраполяції, інтеграції. Обґрунтовано думку про
те, що у сучасному суспільстві сформувалися особливі
антропосоціальні відносини у сфері фізичної культури і
спорту, які пов’язані із соціальною системою фізичного
виховання та зміцненням фізичного здоров’я людей. У статті
уточнено та проаналізовано чинники формування здорового
способу життя, поширення видовищних заходів масового
спорту і спорту високих досягнень. Визначено, що в
сучасному соціумі складається особлива антропосоціальна
сфера оздоровлюючої фізкультурно-спортивної діяльності.
Зроблено висновок, що самоорганізація такої
антропосоціальної сфери повинна максимально відповідати
підготовці людини цієї галузі; відповідно, в освіті, педагогічній
та психолого-педагогічній підготовці, де формується
особлива ланка – педагогіка фізичної культури і спорту,
ширше – педагогіка фізичної культури, спорту та здорового
способу життя, яка концептуально забезпечується
відповідною науковою сферою.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2023-11-15