ПРАКСЕОЛОГІЧНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ ШКОЛЯРІВ У СВІТОВИХ МУЗИЧНО-МЕТОДИЧНИХ ІДЕЯХ КІНЦЯ ХХ–ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ

  • Наталя Сегеда Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Анотація:

Аннотация:

Resume:

У статті узагальнено методики творчого самовираження учнів засобами музичного мистецтва, що були запропоновані музикантами різних країн наприкінці ХХ–на початку ХХІ століття. Проаналізувавши ці методики, автор статті виявив тенденції розвитку музичної освіти школярів в означений період: обов’язкове цілеспрямоване керівництво музично-творчим розвитком вихованців; організація занять, що забезпечують самовираження учня без втручання у цей процес учителя; недопущення маніпуляції творчими фантазіями учня або їх обмеження; забезпечення процесу конструювання учнем музичних п’єс за допомогою сучасних технічних засобів; використання музики в повсякденному житті, уживання в музику, навчання музики з раннього віку, синтез музичної та інших видів естетичної діяльності, відмова від урочної форми занять, поєднання різних видів музичної діяльності та творчості, орієнтації на всебічний розвиток особистості.

Сегеда Наталья. Праксеологические тенденции в решении проблемы творческого самопроявления школьников в мировых музыкально-методических идеях конца ХХ–начала ХХІ века.

В статье обобщены методики творческого самовыражения учеников средствами музыкального искусства, предложенные музыкантами разных стран в конце ХХ–начале ХХІ века. Проанализировав эти методики, автор статьи определил тенденции развития музыкального образования школьников в указанный период: обязательное целенаправленное руководство музыкально-творческим развитием воспитанников; организация занятий, обеспечивающая самопроявление ученика без вмешательства учителя; недопустимость манипулирования творческими фантазиями ученика либо ограничения их; обеспечение процесса конструирования учеником музыкальных пьес современными техническими средствами; включение музыки в ежедневную жизнедеятельность, вживание в музыку; обучение музыке с раннего возраста; синтез музыкальной и других видов эстетической деятельности; отказ от урочной формы занятий; ориентация на всестороннее развитие личности.

Segeda Natalya. Рraxiologic trends in solving of the problem of schoolchildren’s creative self-expression in the world music and teaching ideas of late 20thearly 21st century.

The article has summarized a number of techniques of schoolchildren’s creative self-expression by means of the art of music which were offered by the musicians of different countries at the end of the 20th – early 21st century. As a result of the analysis of the given techniques the author determined the tendencies of schoolchildren’s music education development in the stated period: compulsory purposeful guidance for musical and creative development of children; organization of classes ensuring the schoolchild’s self-expression without the intervention of the teacher; no manipulation or restriction of the schoolchild’s creative imagination; ensuring of the process of design of musical plays by the schoolchild with the help of modern technical means; inclusion of music in everyday life, growing accustomed to music; music education from an early age; the synthesis of music and other kinds of aesthetic activities; rejection of lessons; focusing on the full development of the individual.

Ключові слова:

Ключевые слова:

Key words:

сучасні концепції музичного розвитку школяра, творче самовираження учнів, музичне сприймання, музична діяльність.

современные концепции музыкального развития школьника, творческое самовыражение учеников, музыкальное восприятие, музыкальная деятельность.

concepts of the schoolchild’s musical development, schoolchildren’s creative self-expression, musical perception, musical activity.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2014-03-26
Номер
Розділ
Статьи