ЦІЛІ ТА ЗМІСТ ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТИ В НАРОДНИХ ШКОЛАХ ПІДКАРПАТСЬКОЇ РУСІ (1919-1938 рр.)
Анотація
Анотація:
Аннотация:
Resume:
У статті проаналізовано так звані навчальні засади з історії для народних шкіл Підкарпатської Русі. Встановлено, що динаміка змін щодо мети та змісту тогочасної шкільної історичної освіти безпосередньо залежала від суспільно-політичної ситуації в Чехословаччині та Європі: з 1919–1920 н.р. уроки історії, передусім, виховували дітей у моральному та громадянському дусі, заснованому на альтруїзмі, доброті, толерантності, щирості, патріотизмі тощо; із 1930–1931 н.р. головним завданням шкільної історії стало прищеплення молоді республіканських і демократичних цінностей; із 1933–1934 н.р. – вона сприяла усвідомленню єдності світу, необхідності його прогресивного поступу та миру; із 1937–1938 н. р. – ідейно готувала до оборони батьківщини та можливих військових дій.
Ковач Артур. Цели и содержание исторического образования в народных школах Подкарпатской Руси (1919–1938 гг.)
В статье проанализированы так называемые учебные основы по истории для народных школ Подкарпатской Руси. Установлено, что динамика изменений в целях и содержании тогдашнего школьного исторического образования зависела от общественно-политической ситуации в Чехословакии и Европе: с 1919–1920 уч. г. уроки истории, прежде всего, воспитывали детей в нравственном и гражданском духе, основанном на альтруизме, доброте, толерантности, искренности, патриотизме и т п.; с 1930–1931 уч. г. главной задачей школьной истории становится привитие молодежи республиканских и демократических ценностей; с 1933–1934 уч. г. – содействие в осознании единства мира, необходимости его прогрессивного мирного развития; с 1937–1938 уч. г. – идейная подготовка к обороне отечества и к возможным военным действиям.
Kovach Artur. Object and goal of history education at the public schools in Sub-Carpathian Ruthenia (1919–1938).
The article focuses on the analysis of the educational principles applied in teaching history at the public schools in the Sub-Carpathian Ruthenia. It was established that the dynamic of the object and content changes in school history education depended upon the socio-political plight in Czechoslovakia and in Europe; in particular, in 1919-1920 history classes encouraged raising children in the spirit of moral and civic values based on altruism, kindness, tolerance, sincerity, patriotism and etc.; in 1930-1931 the subject of history education shifted to the republican and democratic values fostered in children; in 1933-1934 teaching history focused on perception of the world integrity as a requisite of progressive development of the world and achievement of peace; in 1937-1938 it prioritized the ideological preparation for the motherland defence and possible military actions.
Ключові слова:
Ключевые слова:
Key words:
громадянське виховання; зміст навчання; моральне виховання; народна школа; структура історичної освіти; цілі навчання.
гражданское воспитание; содержание обучения; нравственное воспитание; народная школа; структура исторического образования; цели обучения.
civil education, content of teaching, moral upbringing, public school, structure of history education, goals of teaching.