РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Аннотация
У статті розглянуто питання розвитку навичок критичного
мислення здобувачів вищої освіти у процесі вивчення
німецької мови. Проаналізовано та узагальнено сутність
поняття «критичне мислення» та його вплив на освітню
діяльність. Підкреслено, що критичність мислення виступає
здатністю аналізувати інформацію з позиції логіки і
особистісно-психологічного підходу, застосовуючи отримані
результати як до стандартних, так і до нестандартних
ситуацій, питань, проблем тощо. Визначено, які якості
повинні мати здобувачі і яким чином викладач може
сформувати ці навички у здобувачів для подальшого
використання у професійній сфері. Значну увагу звернено на
таксономію Блума в її сучасному варіанті і поділ навичок
критичного мислення на нижчі (запам’ятовування, розуміння,
застосування) та вищі (аналіз, оцінка, творчість) рівні.
Наведено приклади завдань до кожного рівня когнітивного
процесу здобувачів з освітнього компоненту «Практичний
курс німецької мови з мовленнєвою практикою» за такими
темами: Geographische Lage Deutschlands»,
«Sprachenlernen», «Die bekanntesten deutschen Erfindungen»,
«Politik in Deutschland», «Gesundheitssystem in Deutschland»,
«Feste in Deutschland». Запропоновані завдання
спрямовують здобувачів на розвиток творчих здібностей,
удосконалюють комунікативні навички, а також мотивують
до вивчення німецької мови.