ОСОБЛИВОСТІ ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ ПІВДНЯ УКРАЇНИ (ХІХ–ПОЧ. ХХ СТ.)
Аннотация
Анотація:
Аннотация:
Resume:
У статті розглянуті та систематизовані важливі законодавчі акти з проблем духовно-морального виховання молоді, видані для початкових навчальних закладів Православної Церкви Півдня України в ХІХ–на початку ХХ століття. Висвітлена пріоритетна роль православного духовенства у справі народної освіти. Обґрунтована необхідність використання морального потенціалу, як важливого елемента вдосконалення системи духовно-морального виховання молодого покоління. Автор доходить висновку, що вивчення досвіду роботи священнослужителів щодо організації системи шкільної освіти молоді становить не лише науковий, а й практичний інтерес для сучасної системи морального виховання.
Ермак Анна. Особенности духовно-нравственного воспитания учащейся молодежи в учебных заведениях Православной Церкви Юга Украины (XIX–начало ХХ века).
В статье рассмотрены и систематизированы важные законодательные акты по проблемам духовно-нравственного воспитания молодёжи, изданные для начальных учебных заведений Православной Церкви Юга Украины в XIX–начале XX века. Раскрыта приоритетная роль православного духовенства в деле народного образования. Обоснована необходимость использования нравственного потенциала, как важного элемента совершенствования системы духовно-нравственного воспитания подрастающего поколения. Автор приходит к выводу, что изучение опыта работы священнослужителей относительно организации системы образования школьной молодежи представляет собой не только научный, но и практический интерес для современной системы нравственного воспитания.
Yermak Hanna. Particular features of students’ spiritual and moral education at Orthodox Church educational institutions in Southern Ukraine (in the XIX – early XX century).
The article considers and systematizes significant legislative acts for primary schools of the Orthodox Church in the South of Ukraine in XIX – the beginning of XX century related to the problem of young people’s spiritual and moral education. It also covers the major role of orthodox clergy in the area of public education. The article substantiates the necessity of moral potential’s application, as a necessary element of improving the system of the rising generation’s spiritual and moral education. The author comes to the conclusion that studying of clergymen’s operational experience in the process of students’ school education is of great scientific and practical interest for the modern system of moral education.
Ключові слова:
Ключевые слова:
Key words:
духовно-моральне виховання, недільна школа, учнівська молодь, церковно-парафіяльна школа, школа грамоти.
духовно-нравственное воспитание, воскресная школа, учащаяся молодёжь, церковно-приходская школа, школа грамоты.
spiritual and moral education, Sunday school, students, parish school, school of literacy.