ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ СИНЕРГЕТИЧНОЇ МЕТОДОЛОГІЇ ВІДКРИТОЇ ОСВІТИ
Аннотация
Анотація:
Аннотация:
Resume:
У статті наведено результати дослідження основних положень синергетичної методології відкритої освіти як найбільш адекватної освітньої парадигми на сучасному етапі розвитку інформаційного суспільства. Показано, що синергетична методологія має значний потенціал у вивченні нелінійних динамічних систем, що характеризуються самоорганізованістю та саморозвитком. Проаналізовано різні підходи до застосування синергетичного апарату в дослідженні освітніх систем. Зіставлено відкриту освіту з такими критеріями, як складність, відкритість, нерівноважність і нелінійність, на підставі чого дійдено висновку про належність відкритої системи до систем синергетичного типу. У роботі визначено зміст синергетичних принципів і продемонстровано ефект від їх використання у відкритій освіті.
Прийма Сергей, Вороненко Александр. Основные положения синергетической методологии открытого образования.
В статье приведены результаты исследования основных положений синергетической методологии открытого образования как наиболее адекватной образовательной парадигмы на современном этапе развития информационного общества. Показано, что синергетическая методология имеет значительный потенциал в исследовании нелинейных динамических систем, характеризующихся самоорганизованностью и саморазвитием. Осуществлен анализ различных подходов к применению синергетического аппарата в исследовании образовательных систем. Сопоставлено открытое образование с такими критериями, как сложность, открытость, неравновесность и нелинейность, на основании чего сделан вывод о принадлежности открытой системы к системам синергетического типа. В работе раскрыто содержание синергетических принципов и продемонстрирован эффект их применения в открытом образовании.
Pryima Serhiy, Voronenko Oleksandr. Basic provisions of the synergetic methodology for the open education.
The article provides the research of major points of the synergetic methodology of the open education as the most relevant paradigm at the modern stage of the information society development. It has been demonstrated that the synergetic methodology possesses a significant potential for the study of non-linear dynamic systems that are characterized by self-organized nature and self-development. Analysis of various approaches of synergetic apparatus applicability for the research of educational systems has been carried out. Juxtaposition of the open education with such criteria as complexity, openness, non-equilibrium and non-linearity has been provided. The latter gave grounds to draw a conclusion about belonging of the open system to the systems of the synergetic type. The work reveals the content of synergetic principles and demonstrates the effect of their applicability in the open education.
Ключові слова:
Ключевые слова:
Key words:
відкрита освіта; синергетика; саморозвиток; самоорганізація; критерії синергетичних систем, принципи синергетики.
открытое образование, синергетика, саморазвитие, самоорганизация, критерии синергетических систем, принципы синергетики.
open education, synergetics, self-development, self-organization, criteria of synergetic systems, synergetic principles.