МОДЕЛЮВАННЯ ПРОТОЧНОЇ ЧАСТИНИ КОРПУСУ КОМПРЕСОРА НА ОСНОВІ ДИСКРЕТНОЇ ІНТЕРПОЛЯЦІЇ
Анотація
В наш час турбокомпресори набули великого розповсюдження. Вони знаходять своє застосування на більшості підприємств, особливо це стосується виробничих комплексів. Тому оптимізація всіх техніко-економічних показників турбокомпресорів є дуже важливим фактором. На потужність роботи турбокомпресора впливають такі фактори, як: геометрія і кількість лопаток робочого колеса турбіни, розмір і форма каналу турбіни, форма лопаток ротора компресора, а також геометрія впускного і випускного каналів корпуса компресора. Аеродинамічні характеристики каналів визначаються, головним чином, формою проточної частини корпусу турбокомпресора. Розробка оптимальної конструкції цієї частини системи впливає на потужність роботи всього механізму та зменшення втрат енергії в каналі. Завдання моделювання проточної частини корпусу турбокомпресора умовно можна поділити на два взаємозалежні завдання: моделювання осьової лінії; розподіл аеродинамічного профілю уздовж цієї лінії. Основним елементом, що зв'язує всі параметри каналової поверхні корпусу турбокомпресора, є осьова лінія. І задача полягає в тому, щоб досягти плавної зміни кривини даної кривої, оскільки це впливає на зниження внутрішніх втрат енергії потоку газового середовища в каналі. Істотну роль у моделі також відіграє графік зміни площин перерізів вздовж осі каналу. Графік площин представляє собою плоску криву, що характеризує закон зміни площин поперечних перерізів вздовж прийнятої дистанції каналу. Дотримання графіка площин забезпечує плавне збільшення або зменшення площин поперечних перерізів вздовж осі. У процесі конструювання моделі каналу, виходячи з графіка площин і форми вхідного і вихідного перерізів каналу, визначається форма і положення поперечних перерізів каналу. В результаті проведених досліджень в роботі пропонується програмне забезпечення для моделювання проточної частини корпусу компресора, з урахуванням досліджень, що проводяться в рамках варіативного дискретного геометричного моделювання (ВДГМ). Середою для відображення та тестування обрано SolidWorks, мовою програмування для розробки було обрано C#, як найкращій із варіантів мови розробки додатків, працюючих із API середи SolidWorks. Процес тестування розробленої моделі на аеродинамічні показники у модулі Flow Simulation середи SolidWorks підтвердив ефективність виконаний дій.
Ключові слова: SolidWorks, C#, COM-об’єкти, API, обчислювальний алгоритм.