ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ КОМП’ЮТЕРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ПРИ ДОСЛІДЖЕННІ ОБТІЧНОСТІ ЛЕГКОВОГО АВТОМОБІЛЯ ОБЛАДНАНОГО АЕРОДИНАМІЧНИМИ ЕЛЕМЕНТАМИ
Анотація
Задача надання кузову автомобіля оптимальної з точки зору аеродинаміки форми залишається актуальною з часів виникнення перших автомобілів й до теперішнього часу. Автомобілі сучасності мають відповідати ряду вимог, як з точки зору експлуатаційних показників, так і з точки зору дизайну. Зовнішній вигляд автомобіля визначається перш за все формою його кузова. В прагненні до унікальності екстер’єру транспортного засобу автовласники часто застосовують елементи тюнінга кузова, які можна встановити, а іноді і навіть виробити власноруч. Найбільш популярними зовнішніми «прикрасами» автомобіля є спойлери та антикрила. Але встановлення таких деталей в якості дизайнерських елементів має бути технічно обґрунтованим. Призначення аеродинамічних деталей кузова полягає в правильному розподілі повітряного потоку під час руху. Це означає мінімізацію впливу зовнішнього середовища на витрати палива за рахунок підвищення обтічності форми та найважливіше – підвищення стійкості руху автомобіля, особливо при проходженні поворотів.
На стадії проектування транспортного засобу в залежності від його призначення, компонування, потужнісних та швидкісних характеристик розробляється форма та дизайн кузова. Окрім конструктивних параметрів, враховують також дію зовнішніх збурень, основним з яких є вітрове навантаження. Найбільше вітрове навантаження сприймається саме кузовною частиною автомобіля, тому обов’язковим виробничим етапом є дослідження його аеродинамічних характеристик. Визначальним параметром для аеродинамічних досліджень є значення коефіцієнту обтічності, що залежить від форми. В залежності від типу кузова та призначення транспортного засобу встановлено певні граничні значення цього коефіцієнту, перевищення яких веде до погіршення експлуатаційних характеристик. Відомо, що в теперішній час комп’ютерне моделювання стало поширеним методом дослідження аеродинаміки автомобіля.
В цій роботі розглянуті можливості програмного продукту Autodesk Flow Design при дослідженні обтічності легкового автомобіля обладнаного допоміжними аеродинамічними елементами.
Ключові слова: аеродинаміка, комп’ютерне моделювання, Autodesk Flow Design, спойлер, антикрило, коефіцієнт обтічності.