АВТОМАТИЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ МОДЕЛЮВАННЯ СКЛАДНИХ ОБ’ЄКТІВ СЕРЕДОВИЩА З ФУНКЦІЄЮ РЕАЛІСТИЧНОСТІ В BLENDER 3D

  • Н.М. Аушева Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0003-0816-2971
  • Ю.В. Сидоренко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (Україна) https://orcid.org/0000-0002-1953-0410
  • Д.В. Дзюба Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (Україна) https://orcid.org/0009-0002-5384-8083
  • Л.Є. Янковська Український державний університет науки і технологій, Навчально-науковий інститут "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури" https://orcid.org/0000-0003-0358-0998

Анотація

Розвиток комп’ютерних  технологій дозволяє дизайнерам активніше експериментувати та проектувати навколишнє середовище. Комп’ютерні моделі навколишнього середовища  використовуються для комп’ютерних ігор, тренажерів, в кінематографії та мультиплікації. Синтезовані зображення для навчання нейронних мереж наразі є дуже перспективним напрямком досліджень. Окрім цього комп’ютерну графіку широко використовують дизайнери. Реалістичні зображення допомагають зрозуміти просторові співвідношення та взаємодію різних елементів середовища, аналізувати ефективність використання простору, оптимізувати розташування елементів для максимального комфорту та функціональності,  фотореалістична візуалізація дозволяє дизайнерам краще реалізовувати свої ідеї та забезпечувати високий рівень задоволення клієнтів. Таким чином, підвищення реалістичності моделей навколишнього середовища є актуальною задачею. 

В статті наводиться аналіз рішень, що використовуються для синтезу реалістичних сцен та введення елементів рандомізації на різних етапах моделювання. Авторами пропонується автоматизувати процес моделювання 3D об’єктів  для підвищення реалістичності сцен.  Для цього вводиться випадкова складова, що дозволяє коригувати позицію елементів складеного об’єкта на основі евклідових перетворень. Для дизайнерських проєктів важливою функцією є збереження пропорцій при зміні масштабу у вибраних межах. Користувачі мають  можливість встановлювати діапазони змін рандомізованих  параметрів. Для контролю за позицією елементів та їх деформації запропоновано зміщувати центр ваги габаритної оболонки, та виділити основні позиції  для автоматизованої рандомізації: верхню, центральну та нижню.

Розроблено програмне забезпечення та проведено його тестування з різними  параметрами налаштування для обраних об’єктів, що дозволяє підвищити реалістичність середовища та зменшити час на коригування об’єктів сцени.

Ключові слова: тривимірна складна модель, рандомізація положення елементів, евклідові перетворення, об’ємно-просторове конструювання, візуалізація, центр ваги габаритної оболонки.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2024-09-25
Як цитувати
Аушева , Н., Сидоренко , Ю., Дзюба , Д., & Янковська , Л. (2024). АВТОМАТИЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ МОДЕЛЮВАННЯ СКЛАДНИХ ОБ’ЄКТІВ СЕРЕДОВИЩА З ФУНКЦІЄЮ РЕАЛІСТИЧНОСТІ В BLENDER 3D. Сучасні проблеми моделювання, (26), 14-20. вилучено із http://magazine.mdpu.org.ua/index.php/spm/article/view/3278

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають