ГЕНДЕРНА ПЕДАГОГІКА У ФОРМУВАННІ МИСТЕЦТВА ЖИТИ В КУЛЬТУРНО – ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ
Анотація
Із філософсько-освітніх позицій досліджено проблему мистецтва жити, а також проаналізовано роль гендерної педагогіки як чинника розвитку мистецтва жити в культурно-освітньому просторі. Розглянуто гендерну педагогіку, яка є складником філософсько-освітніх і культурологічних концепцій і виступає засобом подолання наявних гендерних стереотипів через перегляд змісту предметів, що вивчаються, рольову соціалізацію, переосмислення ролі викладача тощо. Метою її є пом’якшення гендерних стереотипів завдяки створенню толерантних умов для формування особистості студента засобами освіти. Досліджено філософсько-рефлексивне поле мистецтва жити, що формується й розвивається поза межами філософії освіти й надає актуальності цій роботі.
Ключові слова: гендер, гендерна педагогіка, мистецтво жити.
Завантаження
Посилання
Введение в гендерные исследования: учебное пособие / под. ред. И. А. Жеребкиной. — Харьков : ЧЦГИ, 2001. — Ч. 1. — 708 с.
Гендерний розвиток в Україні: реалії і перспективи / Т. Мельник, Л. Лобанова, Т. Ніколаєнко та ін.. — К. : Програма розвитку ООН, 2003. — 104 с.
Берн Ш. Гендерная психология / Ш. Берн. — СПб. : Прайм-ЕВРОЗНАК, 2001. — 71 c.
Иванова О. А. Гендерный подход к организации образовательного процесса / О. А. Иванова // Образование взрослых: перспективы развития в XXI веке. — СПб. : ИОВ РАО, 2003. — С. 161—165.
Хамитов Н. В. Философия человека: от метафизики к метаантропологии / Н. В. Хамитов — К. : Ника-Центр, 2002. — 334 с.
Філософські абриси сучасної освіти: монографія / авт. кол. : І. Предборська, Г. Вишинська, В. Гайденко, Г. Гамрецька та ін. ; за заг. ред. І. Предборської. — Суми : ВТД «Університетська книга», 2006. — 226 с.
References
Zherebkina, I. A. (Ed.). (2001). Introduction into Gender Investigation: copybook. Khar'kov : ChCGI. [in Russian]
Mel’nik, T., Lobanova, L., & Nikolayenko, T. (2003). Gender Development in Ukraine. Realties and perspectives. Kiev: Program of UNO development. [in Ukrainian]
Bern, Sh. (2001). Gender Psychology. Saint Petersburg: Prime-EVROZNAK. [in Russian]
Ivanova, O. A. (2003). Gender-oriented Organization of Educational Process. In: Education of Adults: Perspectives of Development in the 21st century. Saint Petersburg: IOV RAO. [in Russian]
Hamitov, N. V.(2002). Human Philosophy: from Metaphysics to Metaantropology. Kyiv: Nika-Centre. [in Russian]
Predbors’ka, I. (Ed.), Vyshyns’ka, H., Haidenko, V. & Hamrets’ka, H. Philosophical Review of Modern Education: Monograph. (2006). Sumy: VTD University Book. [in Ukrainian]