ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКІ ВИМІРИ Й ОРІЄНТИРИ РОЗВИТКУ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

  • Тетяна Мартинюк Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
  • Олена Долинна

Анотація

Розкрито потенціал музичної культури в переорієнтації освіти на стратегію розвитку й саморозвитку людини та засади її реалізації в гуманістично орієнтованих освітянських парадигмах і педагогічних системах, що знаходить висвітлення в наукових розробках проблем сучасної методології й теорії музичної освіти. Музичне мистецтво розглядається як один із провідників і водночас чинників духовного становлення людини, найбільш апробованих педагогічною та культурною практикою століть, і як дієвий засіб досягнення рівноваги чуттєвої та раціональної сфери свідомості суб’єктів пізнання. Досліджуються культурологічні аспекти завдання методологічного супроводу професійної підготовки педагогів-музикантів у контексті становлення світоглядно-ціннісних орієнтацій людини.

Ключові слова: гуманістично орієнтовані освітянські парадигми, становлення світоглядно-ціннісних орієнтацій людини, потенціал музичної культури.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олена Долинна
Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Посилання

Адорно Теодор В. Философия новой музики / Теодор В. Адорно; пер. с нем. — М. : Логос, 2001. — 343 с.

Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс / Б. Асафьев. — М. : Музыка, 1971. — 376 с.

Барт Р. Избранные работы : Семиотика. Поэтика / Р. Барт. — М. : Издательская группа Прогресс, Универс, Рея, 1994. — С. 279—280.

Гегель Г. Ф. Сочинения / Г. Ф. Гегель. — М. : Изд-во Социально-экономической литературы, 1958. — 440 с. — (Том XIV. Лекции по эстетике. Книга третья).

Носина В. Символика музыки И. С. Баха / В. Носина // Междунар. курсы высш. худож. мастерства памяти С. В. Рахманинова. — Тамбов, 1993. — 104 с.

Філософія сучасної освіти в сучасній Україні : матеріали першої Всеукраїнської науково-практичної конференції «Філософія сучасної освіти та стан її розробки в Україні». — К. : ІЗМН, 1997. — 544 с.

Черепанова С. Філософія освіти в онтологічному вимірі: цілісність буття людини та буття культури / С. Черепанова // Філософія освіти: наук. часопис / Ін-т вищої освіти АПН України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, Укр. академія політ. наук. — К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009. — 2009. — № 1–2(8). — С. 126—142.

Adorno, Teodor V. (2001). Philosophy of New Music. Moscow : Logos. [in Russian]

Asaf'yev, B. (1971). Musical Form as a Process. Moscow: Muzyka. [in Russian]

Bart, R.(1994). Selected Works: Semiotics. Poetry. Moscow: Press Group Progress, Univers, Reya. [in Russian]

Gegel', G. F. (1958). Essays. Lectures on Esthetics. Book three. Moscow: Social-Economical Literature Press, [in Russian]

Nosina, V. (1993). Music Symbolism of I.S. Bach. International Training of Higher Art Skill in the memory of S.V. Rachmaninov. Tambov. [in Russian]

Philosophy of Modern Education in Modern Ukraine. (1997). Documents of the 1st All-Ukrainian Scientific Practical Conference ‘Philosophy of Modern Education and State of its Development in Ukraine’. Kiev: IZMN. [in Ukrainian]

Cherepanova, S. (2009). Philosophy of Education in Ontological Sense: Wholesome of Human Being and of Culture State. Philosophy of Education: scientific review, 1–2(8), 126-142. [in Ukrainian]

Опубліковано
2013-06-07
Номер
Розділ
Articles