ТОПОЛОГІЯ ТА ЕКЗИСТЕНЦІОЛОГІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ДИСКУРСУ

  • Олександр Волков Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
  • Віра Волкова Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Аннотация

Розглянуто екзистенціальні аспекти топології педагогічного дискурсу, який тлумачиться як сукупність місць у просторі влади. Встановлено, що місце розташування продукує характер присутності, визначає здійснення, а саме –, ставлення до себе та навчання, виявлення мети й завдань, характеру їх досягнення, рівня успішності в діяльності. З’ясовано значення використання оцінки для встановлення місця розташування в педагогічному дискурсі, розкрито характер об’єктивування. Показано своєрідність логіки існування як слідування нормам, що здійснюються залежно від розташування у просторі дискурсу. Визначено негативну роль інституціалізації оцінки знань, її значення для виникнення відчуження від освіти та деякі способи його подолання.

Ключові слова:

педагогічний дискурс, топологія, екзистенціологія, освіта, об’єктивування, стиль існування, творчість, особистість, місце в дискурсі, успішність, оцінка, невизначеність.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Биографии авторов

Олександр Волков, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Волков Олександр Григорович – доктор філософських наук, доцент, професор кафедри філософії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (м. Мелітополь)

Віра Волкова, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького
Волкова Віра Андріївна – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та дошкільної освіти Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (м. Мелітополь)

Литература

Бердяев Н. А. Творчество и объективация / Н. А. Бердяев ; сост. А. Шиманский , Ю. Шиманская. –– Минск : Экономпресс, 2000. –– 301 с.

Волков О. Г. Вступ до екзистенціальної прагматики політичного дискурсу : монографія / О. Г. Волков. –– Мелітополь : ТОВ «Видавничий будинок ММД», 2010. –– 604 с.

Габидуллина А. Р. Социо- и прагмалингвистические характеристики педагогического дискурса [Електронний ресурс] / А. Р. Габидуллина. –– Режим доступу : http://lib.chdu.edu.ua/pdf/novitfilolog/11/105.pdf. –– Назва з екрану (21.03.13).

Галинурова Г. И. Похвала как метод стимулирования в педагогическом дискурсе [Електронний ресурс] / Г. И. Галинулова, Н. Ш. Галлямова. –– Режим доступу : http://www.rusnauka.com/6_PNI_2012/Pedagogica/5_101937.doc.htm. –– Назва з екрану (21.03.13).

Ежова Т. В. К проблеме изучения педагогичес-кого дискурса / Т. В. Ежова // Вестник ОГУ. –– 2006. –– № 2. –– Т. 1. Гуманитарные науки [Електронний ресурс]. –– Режим доступу до журналу : http://vestnik.osu.ru/2006_2/10.pdf. –– Назва з екрану (21.03.13).

Зоткина Л. В. Некоторые особенности педагогического дискурса (на материале произведения Шарлоты Бронте «Джейн Эйр» [Електронний ресурс] / Л. В. Зоткина. –– Режим доступу : http://www.sgu/ru/files/notes/68119_doc. –– Назва з екрану (21.03.13).

Комаров С. В. «Топология субъективности» Ж. Делеза [Електронний ресурс] / С. В. Комаров. –– Режим доступу : http://www.s-komarov.com/wp-content/files/__..doc . –– Назва з екрану (21.03.13).

Кондрашина А. А. Педагогический дискурс : аксиологический стереотип и лингвокреативная практика учителя / А. А. Кондрашина // Уральский филологический вестник. –– 2012. –– № 3. Язык. Система. Личность : Лингвистика креатива [Електронний ресурс]. –– Режим доступу : http://journals.uspu.ru/attachments/article/148/%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%A2_3_23.PDF. –– Назва з екрану (21.03.13).

Макогон Т. И. Топологические перспективы опи-сания местных сообществ [Електронний ресурс] / Т. И. Макагон. –– Режим доступу : http://teoria-practica.ru/-1-2013/philosophy/makogon.pdf. –– Назва з екрану (21.03.13).

Макогон Т. И. Топология местных сообществ / Т. И. Макогон // Вестник Томского государственного университета. –– 2013. –– № 366. –– С. 49––55.

Мерзляков А. В. Топология социального субъек-та (герменевтический аспект) : дис. канд. филос. наук : 09.00.11 / А. В. Мерзляков ; Удмуртский государственный университет. –– Ижевск, 2003. –– 142 с.

Олешков М. Ю. Моделирование коммуникативного процесса : монография [Електронний ресурс] / М. Ю. Олешков ; Нижнетагильская государственная социально-педагогическая академия, Уральский государс-твенный педагогический университет. –– Нижний Тагил: 2006. –– 336 с. –– Режим доступу : http://oleshkov.info-tag.ru/odoc/47_.doc. –– На-зва з екрану (21.03.13).

Палагута В. И. На пути создания дискурсивной теории социального пространства / В. И. Палагута // Філософські проблеми гуманітарних наук : збірка наукових праць [Електронний ресурс]. –– Режим доступу : http://www.info-library.com.ua/books-text-11578.html. –– Назва з екрану (21.03.13).

Полякова Н. Б. Конструирование дискурса влас-ти : герменевтический аспект : дис. канд. филос. наук : 09.00.11 / Полякова Наталья Борисовна ; Удмуртский государственный университет. –– Ижевск, 2003. –– 143 с.

Разинов Ю. А. Экзистенциальная геометрия пути (к постановке вопроса) [Електронний ресурс] / Ю. А. Разинов // Вестник Самарской гуманитарной академии. Серия : Философия. Филология. –– 2011. ––№ 2. –– Режим доступу до журналу : http://www.phil63.ru/files/001%20vest-10.doc. –– Назва з екрану (21.03.13).

Савчук В. В. Топология дискурса : возможность выбора логических констант в организации про-странства мира [Електронний ресурс] / В. В. Сав-чук, В. И. Разумов, И. А. Кребель. –– Режим дос-тупу : http://sociokosmos.ru/anthropotopos/Article/5_May_Sept/1_topology_discourse.doc. –– Назва з екрану (21.03.13).

Сковорода Г. С. Повне зібрання творів : У 2 т. / Г. С. Сковорода. –– К. : Наукова думка, 1973. –– Т. 1. –– 544 с.

Университет как центр культуропорождающего образования. Изменение форм коммуникации в учебном процессе / М. А. Гусаковский, Л. А. Ященко, С. В. Костюкевич и др. ; под ред. М. А. Гусаковского. –– Мн. : БГУ, 2004. –– 279 с.

Хайддеггер М. Бытие и время / М. Хайддеггер ; пер. с нем. В. В. Бибихина. –– Харьков : Фолио, 2003. –– 503 с.

Хоружий С. С. Конституция личности и идентич-ности в перспективе опыта древних и современ-ных практик себя [Електронний ресурс] / С. С. Хоружий. –– Режим доступу : http://www.synergia-isa.ru/lib/download/lib/024_Horuzhy_Firenze.doc. –– Назва з екрану (21.03.13).

Черник В. Б. Фактические речевые жанры в педа-гогическом дискурсе и тексте урока : дис. канд. филос. наук : 10.02.01 / В. Б. Черник ; Урал. гос. ун-т им. А. М. Горького. –– Екатеринбург, 2012. –– 196 с.

Шафер О. Б. Пространственность человеческого существования : экзистенциальное измерение : дис. канд. филос. наук : 09.00.01 / О. Б. Шафер ; Томский гос. ун-т. –– Томск, 2008. –– 141 с.

Щербинина Ю. В. Гармонизация педагогическо-го дискурса : дис. канд. филол. наук : 13.00.02 / Ю. В. Щербинина ; Моск. пед. гос. ун-т. –– М., 2010. –– 469 с.

References

Berdyaev, N. А. (2000). Creativity and objectivization. Minsk : Ekonompress. [in Russian]

Volkov, О. G. (2010). Introduction into existen-tial pragmatics of the political discourse. Melitopol : TOV «Publishing house MMD». [in Ukrainian]

Gabidullina, А. R. (2012). Socio- and pragmalinguistic characteristics of the pedagogical discourse. Retrieved from : http://lib.chdu.edu.ua/ pdf/novitfilolog/11/105.pdf. [in Russian]

Galinurova, G. I. and Gallya-mova, N. Sh. (2012). Praise as a method of stimulation in the pedagogical discourse. Retrieved from : http://www.rusnauka.com/ 6_PNI_2012/Pedagogica/5_101937.doc.htm. [in Russian]

Yezhova, Т. V. (2006). On the issue of the peda-gogical discourse study. Reporter OGU, 2. Re-trieved from : http://vestnik.osu.ru/2006_2/ 10.pdf. [in Russian]

Zotkina, L. V. (2010). A few peculiarities of the pedagogical discourse (on the basis of “Jane Eyre” by Sh. Bronte. Retrieved from : http://www.sgu/ru/files/notes/68119_doc. [in Russian]

Komarov, S. V. (2007). «Topology of subjectivity» by G. Deleuze. Retrieved from : http://www.s-komarov.com/wp-content/files/__..doc. [in Russian]

Kondrashyna, А. А. (2012). Pedagogical dis-course : axiological stereotype and linguo-creative practice of a teacher. The Ural philological reporter, 3. Retrieved from : http://journals.uspu.ru/attachments/article/148/%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%A2_3_23.PDF [in Russian]

Makogon, Т. I. (2013). Topological prospects of description of local communities. Retrieved from : http://teoria-practica.ru/-1-2013/philosophy/makogon.pdf. [in Russian]

Makogon, Т. I. (2013). Topology of local communities. Reporter of Tomsk State University, 366, 49–55. [in Russian]

Merzlyakov, А. V. (2003). Topology of the so-cial subject (hermeneutic aspect) : thesis of Candidate of philosophical sciences : 09.00.11. Izhevsk. [in Russian]

Oleshkov, М. Y. (2006) Modelling of communicative process. Retrieved from: http://oleshkov.info-tag.ru/odoc/47_.doc. [in Russian]

Palaguta, V. I. On the way to creation the dis-course theory of the social space. Philosophical issues of the Humanities. Retrieved from : http://www.info-library.com.ua/books-text-11578.html. [in Russian]

Polyakova, N. B. (2003). Laying out the dis-course of power : hermeneutic aspect : thesis of Candidate of philosophical sciences : 09.00.11. Izhevsk. [in Russian]

Razinov, Y. А. (2011). Existential track geome-try (of a problem presentation). Reporter of Samara Humanitarian Academy, 2. Retrieved from : http://www.phil63.ru/files/001%20vest-10.doc. [in Russian]

Savchuk, V. V. and Razumov, V. I. and Kre-bel’, V. V. (2011). Topology of discourse : possibility to choose logical constants in the organization of the world space. Retrieved from : http://sociokosmos.ru/anthropotopos/Article/5_May_Sept/1_topology_discourse.doc. [in Rus-sian]

Skovoroda, G. S. (1973). Complete set of works : In 2 vol. Kyiv : Naukova dumka [in Ukrainian]

Gusakovskiy, М. А. and Yashchenko, L. А. and Kostyukevich, S. V. (2004). University as a cen-tre of culture-generating education. Alteration of the forms of communication within the process of study. Minsk : BSU. [in Russian]

Heidegger, М. (2003). Being and Time. Khar’kov : Folio. [in Russian]

Khorunzhyi, S. S. (2007). Constitution of personality and identity in the perspective of experience of the ancient and modern practices of self. Retrieved from : http://www.synergia-isa.ru/lib/download/lib/024_Horuzhy_Firenze.doc. [in Russian]

Chernik, V. B. (2012). Actual verbal genres in the pedagogical discourse and text of a lesson : thesis of Candidate of philosophical sciences : 10.02.01. Yekaterinburg. [in Russian]

Shafer, О. B. (2008). Spatiality of the human ex-istence : existential dimension : thesis of Candi-date of philosophical sciences : 09.00.01. Tomsk. [in Russian]

Shcherbinina, Y. V. (2010). Harmonization of pedagogical discourse : thesis of Candidate of philological sciences : 13.00.02. Moscow. [in Russian]

Опубликован
2013-04-30
Выпуск
Раздел
Articles