ПСИХОЛОГО-ДИДАКТОСЕРВІС ЯК УМОВА РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ З ПРИРОДНИЧОНАУКОВИМ МИСЛЕННЯМ

  • Світлана Яланська Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Анотація

Однією з вимог реформування сучасної природничонаукової освіти є підвищення творчого потенціалу навчання, що передбачає високий рівень природничонаукового пізнання, зумовлений дискурсивно-логічним осмисленням, інтуїтивним осягненням природної дійсності, її взаємозв’язку з суспільством. Систематизація знань про природу повинна йти дедуктивно-індуктивним шляхом: від фактів до спостережень через емпіричні залежності до специфічних законів і їх систем, постійно спираючись на знання про фундаментальні закономірності природи. Мета статті полягає у психолого-педагогічному аналізі проблеми розвитку особистості з природничонауковим мисленням, визначенні основних шляхів її розв’язання в загальноосвітніх та вищих навчальних закладах.

Ключові слова:

психолого-дидактосервіс, природничонаукове мислення, творча діяльність, школяр, студент.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Світлана Яланська, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Яланська Світлана Павлівна – доктор психологічних наук, доцент, професор кафедри психології Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка (м. Полтава)

Посилання

Гриньова М. В. Формування мислення у підлітків при викладанні зоології : Навч.-метод. посіб. / М. В. Гриньова, С. В. Страшко, Л. А. Животовська, С. П. Пескун. — Полтава : АСМІ, 2002. — 336 с.

Гуріненко Н. О. Явища в неживій та живій природі. Навчально-методичний посібник / Н. О. Гуріненко, С. П. Пескун ; за ред. проф. М. В. Гринькової. — Полтава, 2006. — 98 с.

Дерябо С. Д. Экологическая педагогика и психология / С. Д. Дерябо, В. А. Ясвин. — Ростов-н/Д. : Феникс, 1996. — 480 с.

Яланська С. П. Психологічні засади розвитку творчості майбутніх учителів біологічних дисциплін : теорія і практика : монографія / С. П. Яланська ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України, Полтав. нац. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка. — Полтава : ПНПУ ім. В. Г. Короленка, 2010. — 332 с.

References

Hryn’kova, М. V. and Strashko, S. V. and Zhyvotovs’ka, L. А. and Peskun, S. P. (2002). Development of teenagers’ thinking in the course of zoology : study guide. Poltava : АСМІ. [in Ukrainian]

Hurinenko, N. О. and Peskun, S. P. (2006). Phenomena in animated and inanimate nature. Study guide. Poltava : АСМІ. [in Ukrainian]

Deryabo, S. D. and Yasvin, V. А. (1996). Environmental pedagogy and psychology. Rostov-on-Don : Phoenix. [in Russian]

Yalans’ka, S. P. (2010). Psychological grounds of creative development of the future teachers of biology courses : theory and practice. Poltava : PNPU after V. G. Korolenko. [in Ukrainian]

Опубліковано
2013-04-30
Номер
Розділ
Articles