МУЗИЧНА ОСВІТА ЯК ЧИННИК ЛЮДИНОМІРНИХ СЕНСІВ РОЗВИТКУ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ЗНАЧУЩОСТІ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

  • Анатолій Мартинюк Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Визначено світоглядні та соціальні складники методології музичного виховання. Обґрунтовано концептуальні засади сучасної музичної педагогіки як соціокультурного чинника збереження людиномірних сенсів розвитку музичного мистецтва та виховання гармонійно розвиненої особистості в контексті актуальних проблем гуманітарної освіти. Розглянуто основні теоретичні ідеї та педагогічно-практичні вимоги до організації музичного навчально-виховного процесу, що ґрунтуються на доступності музичного навчання й виховання для кожного, незалежно від статі, національності та віросповідання; рівності умов для кожної людини з метою повної реалізації її музичних здібностей, всебічного розвитку; на пріоритетності в музичній освіті загальнолюдських духовних цінностей і зв’язку з національною та світовою художньою культурою.

Ключові слова:

музична культура, музичне виховання, соціокультурні чинники освіти, соціальна значущість музичного мистецтва.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Анатолій Мартинюк, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Мартинюк Анатолій Кирилович – кандидат мистецтвознавства, доцент, доцент кафедри диригентського і вокального мистецтва Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (м. Мелітополь)

Посилання

Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс / Б. Асафьев. –– М. : Музыка, 1971. –– 376 с.

Барт Р. Избранные работы : Семиотика. По-этика / Р. Барт ; пер. с фр. ; сост., общ. ред. и вступ. ст. Г. К. Косикова. –– М. : Прогресс : Универс : Рея, 1994. –– 615 с.

Ганслик Э. О. О музыкально-прекрасном. Опыт поверки музыкальной эстетики / Э. О. Ганслик. –– М. : П. Юргенсон, 1895. –– 181 с.

Гегель Г. Ф. Сочинения / Г. Ф. Гегель. Сочи-нения. Том XIV. Лекции по эстетике. Книга третья. –– М. : Изд-во социально-экономической литературы, 1958. –– 440 с.

Лутай В. С. Філософія сучасної освіти / В. С. Лутай. –– К. : Центр «Магістр-S» Творчої спілки, 1996. –– 256 с.

Масол Л. Концепція загальної мистецької освіти / Л. Масол // Мистецтво та освіта. – 2004. –– № 1. –– С. 2––5.

Маркус С. История музыкальной естетики : в 2-х т / С. Маркус. –– Том I. –– М. : Музгиз, 1959. –– 416 с.

Раппопорт С. Природа искусства и специфика музыки / С. Раппопорт // Эстетические очерки. Избранное / Моск. гос. конс. им. П. И. Чайковского. –– М. : Музыка, 1980. –– С. 63––102.

Ростовський О. Я. Лекції з історії західноєвропейської музичної педагогіки : навч. посібн. / О. Я. Ростовський. –– Ніжин : Вид-во НДПУ ім. М. Гоголя, 2003. –– 193 с.

References

Asafiev, B. (1971). Musical form as a process. Moscow : Muzyka. [in Russian]

Bart, R. (1994). Selected works : Semiotics. Poet-ics. Moscow : Progress. [in Russian]

Ganslik, E. О. (1895). On musical and beautiful. Experience of examination of musical aesthet-ics. Moscow : P. Yurgenson. [in Russian]

Hegel, G. F. (1958). Lectures on aesthetics. In : Oeuvre. V. XIV. Moscow : Publishing house of social and economic literature. [in Russian]

Lutai, V. S. (1996). Philosophy of modern educa-tion. Kyiv : Centre «Magistr-S» of the Creative society. [in Ukrainian]

Masol, L. (2004). Conception of general art education. In : Art and education, 1, 2–5. [in Ukrainian]

Markus, S. (1959). History of musical aesthetics : in 2 vol. Moscow : Muzgiz. [in Rus-sian]

Rappoport, S. (1980). Nature of art and speci-ficity of music. In : Aesthetic essays. Selection. Moscow : Muzyka. [in Russian]

Rostovs’kyi, О. Y. (2003). Lectures on History of West European musical pedagogy : teaching guide. Nizhyn : Publishing house NSPU after M. Gogol’. [in Ukrainian]

Опубліковано
2013-04-30
Номер
Розділ
Articles