УНІВЕРСАЛЬНІСТЬ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ФОРМУВАННІ ЕСТЕТИЧНИХ І СВІТОГЛЯДНИХ ЦІННОСТЕЙ

  • Оксана Гопка Дніпропетровська консерваторія імені Михайла Глинки

Анотація

Аналізуються соціокультурні аспекти музичного мистецтва як чинники гармонійного виховання людини на тлі розбудови новітньої соціокультурної картини світу, обґрунтовується значення специфіки музичного мистецтва, як навчального предмета, у формуванні гармонійного світовідчуття людини, її самобутності та життєздатності. Підкреслюється призначення музики як форми духовної культури, що полягає в естетизації людського життя, в активізації в ньому естетичного начала й виконанні в розвитку людини таких функцій, як пізнавальна, виховна, мобілізаційна, компенсаційна, комунікативна й терапевтична. Наголошується на важливості для музичної педагогіки тісного взаємозв’язку між музикою та іншими сферами духовної культури, що уможливлює формування цілісного світогляду особистості.

Ключові слова:

формування гармонійного світовідчуття людини, новітня соціокультурна картина світу, універсальність музичного мистецтва.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Оксана Гопка, Дніпропетровська консерваторія імені Михайла Глинки

Гопка Оксана Віталіївна викладач кафедри виконавської майстерності Дніпропетровської консерваторії імені Михайла Глинки (м. Дніпропетровськ)

Посилання

Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс / Б. Асафьев. –– Л. : Нева, 1971. –– 185 с.

Зенкин К. Музыка в пространстве культуры / К. Зенкин, К. Жабинский. Музыка в пространстве культуры. Избранные статьи. –– М. : Аспект, 2005. –– 271 с.

Корній Л. П. Історія української музики : підручник для вищ. муз. навч. закл. / Л. П. Корній ; Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. –– Ч. 3 : ХІХ ст. –– К. – Нью-Йорк : Вид-во М. П. Коць, 2000. –– 479 c.

Огнев’юк В. Навчання і виховання як соціоцент-ричні цінності / В. Огнев’юк // Вища освіта України. –– 2003. –– № 4. –– С. 15––20.

Ройтерштейн М. Основы музыкального анали-за / М. Ройтерштейн. –– М. : Фора, 2001. –– 294 с.

Рубинштейн С. Л. Проблема способностей и вопросы психологической теории / Рубинш-тейн С. Л. // Вопросы психологии. –– 1975. –– № 3. –– 248 с.

Теоретичні питання культури, освіти та музичного виховання : зб. наук. праць / Київ. нац. лінгв. ун-т, Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського ; редкол. : Євтух М. Б. (го-лов. ред.) та ін. –– Вип. 21. –– К. : Наукова думка, 2002. –– 47 с.

References

Asafiev, B. (1971). Musical form as a process. Leningrad : Neva. [in Russian]

Zenkin, K. and Zhabinskiy, K. (2005). Music in the field of culture. Selected articles. Moscow : Aspect. [in Russian]

Korniy, L. P. (2000). History of the Ukrainian music : a textbook for the higher educational musical institutions. Kyiv. New-York : Publishing House M. P. Kots’. [in Ukrainian]

Ognev’yuk, V. (2003). Teaching and upbringing as sociocentric values. Higher education of Ukraine, 4, 15–20. [in Ukrainian]

Royterstein, M, (2001). Fundamentals of the mu-sical analysis. Moscow : Fora. [in Russian]

Rubinstein, S. L. (1973). Problems of general psy-chology : scientific edition. Moscow : Peda-gogy. [in Russian]

Yevtukh, M. B. (2002). Theoretical issues of cul-ture, education and musical upbringing : selection of scientific works. Kyiv : Naukova dumka. [in Ukrainian]

Опубліковано
2013-04-30
Номер
Розділ
Articles