ПСИХОЛОГІЧНЕ ЗДОРОВ’Я ЯК ФАКТОР ГАРМОНІЙНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ

  • Ольга Царькова Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Висвітлюється проблема психологічного здоров’я та гармонійного розвитку людини. Розглядається різнобічний, гармонійний розвиток психологічно здорової людини. Аналізуються різні наукові підходи до вивчення психологічного здоров’я та гармонізації особистості загалом. Привертається увага до гармонії як невіддільного складника особистості. Визначаються основні рівні психологічного здоров’я, кожен з яких характеризує особливості психологічного стану особистості. Окреслюються можливості кожної людини щодо гармонійного розвитку. Системним параметром, який характеризує гармонійну особистість, визнається високий рівень збалансованості відносин різних особистісних утворень. Духовність визначається одним із головних аспектів психологічно здорової особистості.

Ключові слова:

гармонізація, норма, психологічне здоров’я, розвиток.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ольга Царькова, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Царькова Ольга Вікторівна – кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (м. Мелітополь)

Посилання

Асеев В. Г. Мотивация учебной деятельности и формирование личности / В. Г. Асеев. –– М. : 2006. –– 346 с.

Божович Л. И. Психологический анализ условий формирования и строения гармонической личности / Л. И. Божович // Проблемы формирования личности. –– М. : Издательство РИОР, 2005. –– С. 257––289.

Ваник Д. Профессиональная подготовка учителей и проблемы мотивации достижения и контроля действий / Д. Ваник, Ф. Ман // Вопросы психологии. –– 1989. –– № 3. –– С. 14––27.

Вербицкий А. А. Проблема трансформации мотивов в контекстном обучении / А. А. Вербицкий, Н. А. Бакмаева // Вопросы психологии. –– 1997. –– № 4. –– С. 35––41.

Дубровіна І. В. Практична психологія освіти / І. В. Дубровіна. –– СПб. : Питер, 2004. –– 592 с.

Захарова Л. Н. Личностные особенности, стили поведения и типы профессиональной самоиден-тификации студентов педагогического вуза / Л. Н. Захарова // Вопросы психологии. –– 1998. – № 2. –– С. 43––92.

Психологический словарь / Под ред. В. П. Зинченко, Б. Г. Мещерякова. 2-е изд., пере-раб. и доп. –– М. : Педагогика––Пресс, 2008. –– 440 с.

Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. –– СПб : Издательство «Пи-тер», 2000 –– 712 с.

References

Aseev, V. G. (1976). Motivation of studying and development of personality. Moscow : Piter. [in Russian]

Bozhovich, L. I. (2005). Psychological analysis of conditions of the harmonious personality’s development and formation. In : Problems of the personal development. Moscow : Publishing house RIOR. [in Russian]

Vanik, D. and Mann F. (1989). Professional training of teachers and problems of motivation of achievement and activity control. Issues of psychology, 3, 14–27. [in Russian]

Verbitskiy, А. А. and Bakhmaeva, N. А. (1997). The problem of motive transformation within the context teaching. Issues of psychology, 4, 35–41. [in Russian]

Dubrovina, I. V. (2006). Experimental psychology of education. St.-Petersburg : Publishing house «Piter». [in Russian]

Zakharova, L. N. (1998). Personal features, styles of behavior and types of the professional self-identification of the pedagogical university students. Issues of psychology, 2, 43–92. [in Russian]

Dictionaryof sychology. (2008). (V. P. Zinchenko, B. G. Meshcheryakova, Ed.). Moscow : Pedagogika-Press. [in Russian]

Rubinstein, S. L. (2000). Basics of general psychology. St.-Petersburg : Publishing house «Piter». [in Russian]

Опубліковано
2013-04-30
Номер
Розділ
Articles