ІНТЕГРАЦІЙНІ КОНСТАНТИ ВЗАЄМОДІЇ ВИДІВ МИСТЕЦТВ В IСТОРIЇ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ

  • Лілія Солодовнік Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Аннотация

Розкрито сутність навчання музики й естетичного виховання особистості в історичній ретроспективі та вимірах сьогодення, проаналізовано засади інтегративної освіти як світоглядно-виховної моделі й людиномірної методологічної бази застосування інтеграційних констант взаємодії видів мистецтв в історії музично-педагогічної думки. Зазначено, що стратегії розвитку загальної мистецько-культурологічної освіти мають спрямовуватися на оновлення щонайперше її методологічних засад, на проектування змісту освіти на основі різних моделей інтеграції (предметної, міжпредметної, міжгалузевої, поліцентричної, глобальної), на розроблення педагогічних технологій особистісної орієнтації на основі діалогічної взаємодії, на визначення перспективних цілей, що гармонізують соціальне й особистісне в особі учня.

Ключові слова:

інтегративна освіта, людиномірна світоглядно-виховна модель, взаємодія видів мистецтв, історія музично-педагогічної думки.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.

Биография автора

Лілія Солодовнік, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Солодовнік Лілія Валентинівна – пошукувач Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (м. Мелітополь)

Литература

Гордійчук М. М. М. Д. Леонтович : нарис про життя і творчість / М. М. Гордійчук. –– К. : Держ. вид-во образотворчого мистецтва і музичної літератури, 1977. –– 134 с.

Гуманистическая направленность штайнеровс-кой педагогики : метод. пособие / Пер. с фин. ; редкол. : Пузанов Б. П. (отв. ред.) и др. –– М. : Владос, 1999. ––150 с.

Іванова Л. Педагогiчнi iдеї М. Леонтовича / Л. Іванова // Музика в школi : зб. статей. Вип. 8. –– К. : Музична Україна, 1982. –– С. 58––62.

Клепко С. Інтегративна освіта і поліморфізм знання / С. Клепко. – Київ ; Полтава ; Харків : ПОІПОПП, 1998. –– 360 с.

Леонтьева Э. В. Карл Орф / Э. Леонтьева. –– М. : Музыка, 1984. –– 334 с.

Морозова С. Основные направления и приемы развития детского творчества в педагогической деятельности Б. Яворского и его учеников // Из истории музыкального воспитания: хрес-томатия / Сост. О. Апраксина. — М. : Просвеще-ние, 1990. –– С. 113––120.

Холопова В. Музыка как вид искусства : учеб-ное пособие / В. Холопова. –– СПб. : Лань, 2000. –– 320 с.

References

Gordiychuk, М. М. (1977). М. D. Leontovich : es-say on life and creative woks. Kyiv : State publishing house of the decorative art and musical literature. [in Ukrainian]

Puzanov, B. P., (Ed). (1999). Humanistic orienta-tion of Steiner’s pedagogy : methodological guidebook. Moscow : Vlados. [in Russian]

Ivanova, L. (1982). Pedagogical ideas of M. Leontovich. In : Music at school. Kyiv : Muzychna Ukraina. [in Ukrainian]

Klepko, S. (1998). Integrative education and polymorphism of learning. Kyiv–Poltava–Kharkiv : POIPOPP. [in Ukrainian]

Leontieva, E. V. (1984). Karl Orff. Moscow : Muzyka. [in Russian]

Morozova, S. (1990). Main directions and meth-ods of the child creativity development in the pedagogical activity of B. Yavorskiy and his disciples. In : Apraksin О. (Ed.). From history of musical upbringing : a reader. Moscow : Prosveshcheniye. [in Russian]

Kholopova, V. (2000). Music as an art form : teaching guidebook. St.-Petersburg : Lan’. [in Russian]

Опубликован
2013-04-30
Выпуск
Раздел
Articles