ФІЛОСОФІЯ ОСВІТИ ЯК ЧИННИК РАЦІОНАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ
Анотація
Анотації:
Філософія освіти виконує роль «раціоналізатора» у царині освітнього знання. Вона має два складники – освітній і філософський, які перебувають у стані рефлексивних взаємин. Саме тому низку важливих для освітньої галузі проблем автор класифікує за такими категоріями: філософсько-освітні й освітньо-філософські. Націленість філософії освіти на розв’язання принаймні цих проблем надає їй цілком очевидного практичного смислу та змісту. У статті досліджуються проблеми обох груп, оскільки вони взаємопов’язані й часто мають спільне коріння, що «ховається» у своєрідному «метабазисі». Цим метабазисом щодо освіти й філософії можуть слугувати соціокультурні, локальні чи темпоральні особливості формування ситуації філософської рефлексії та процесу освіти. Усе це потребує аналізу проблем викладання філософії у вищій школі, що може допомогти в пошуках підходів до розв’язання більш загальних проблем.
Матвиенко Петр. Философия образования как фактор рационализации образовательной отрасли
Философия образования выполняет роль «рационализатора» в области образовательного знания. Она имеет две составляющие – образовательную и философскую, которые находятся в состоянии рефлексивных взаимоотношений. Ряд важных для образовательной области проблем классифицирован по категориям: філософско-образовательные и образовательно-философские проблемы. Нацеленность философии образования на решение по крайней мере этих проблем придает ей совершенно очевидный практический смысла и содержание. В статье исследуются проблемы обеих групп. Они являются взаимосвязанными и часто имеют общие корни, которые лежит в своеобразном «метабазисе». Этим метабазисом относительно образования и относительно философии могут быть социокультурные, локальные или темпоральные особенности формирования ситуации философской рефлексии и процесса образования. Все это требует анализа проблем преподавания философии в высшей школе, которая может помочь найти подходы к решению более общих проблем.Matvienko Petro. Philosophy of education as an education area rationalization factor
Philosophy of education serves as «rationalizer» in the field of educational knowledge. It has two components – the educational and philosophical ones which are in a state of reflexive relationships. A number of important issues for the educational area is classified by categories: philosophy-educational and education-philosophical problems. Focus of the philosophy of education on the solution of these problems gives it quite obvious practical sense and content. The problems of both groups are studied in the article. They are interrelated and often have common roots which lie in a kind of "metabasis." This metabasis concerning education and philosophy can be represented by sociocultural, local or temporal peculiarities of the formation of the situation of philosophical reflection and the educational process. This requires the analysis of the problems of teaching philosophy in higher school which may help to find ways to solve more general problems.
Ключові слова:
філософія освіти, система знань, рефлективність.
философия образования, система знаний, рефлективность.
philosophy of education, system of knowledge, reflexivity.
Завантаження
Посилання
Список використаних джерел
Філософія освіти : навчальний посібник / За заг. ред. В. Андрущенка, І. Предборської. — К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. — 330 с.
Кузнецов В. Ю. Философия преподавания фило-софии / В. Ю. Кузнецов // Вестник Московского университета.— Серия 7. Философия. — 2003. — № 5. — С. 73—85.
Ушинский К. Д. Человек как предмет воспита-ния : Опыт педагогической антропологи / К. Д. Ушинский / Избранные произведения. — Вып. 4. — Кн. 1 : Человек как предмет воспита-ния. — М. : Издательство АПН СССР, 1946. — 332 с.
References
Philosophy of education : study guide (2009). (An-drushchenko, V. and Predbors’ka, І., Ed.). Kyiv : M.P. Drahomanov National Pedagogical University Press [in Ukrainian].
Kuznetsov, V. Yu. (2003). Philosophy of teaching philosophy. Reporter of Moscow University, 5, 73—85 [in Russian].
Ushinsky, К. D. (1946). Man as a subject of bringing up : Experience of pedagogical anthropology. Selected works, Book.1. Moscow : АPS USSR Press [in Russian].