Value orientations of modernity on the weighbridge of critical thinking.

  • Алла Гоцалюк

Abstract

The structure andhierarchyof valueorientationsthat definethe content, life megatrendsandprospects for the visible future are quiteobjective andlegitimatedue tomultiplecausal relationshipsand prerequisites. However, thequestionishow muchthis statusquo isdesirablefrom the standpoint ofthe harmonious developmentof man and society? And howcan we optimizethe hierarchy ofphilosophicalmodels?

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бодрийяр Ж. К критике политической экономии знака / Жан Бодрийар. –– М. : Библион – Русская книга, 2003. –– 272 с.

Бодрийар Ж. Соблазн / Жан Бодрийар ; пер. с франц. А. Гараджи. –– М. : Ad Marginem, 2000. –– 318 с.

Гирц К. Интерпретация культур / К. Гирц ; пер. с англ. –– М. : Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН), 2004. –– 560 с.

Дерлугьян Г. Современное обществознание: от теоретических прорывов к неоклассическому синтезу?/ Г. Дерлугьян // Ойкумена : Альманах сравнительных исследований политических институтов, социально-экономических систем и цивилизаций / Ред. кол. : В. П. Семиноженко и др., науч. ред. и сост. А. А. Фисун. –– Харьков, 2009. –– Вып. 6. –– 280 с.

Нейсбит Д. Мегатренды / Д. Нейсбит. –– М. : ООО «Издательство АСТ»: ЗАО НПП «Ермак», 2003. –– 380 с.

Шабурова О. В. Концепт «тайна власти» и возможности его прочтения / О. В. Шабурова // Социемы ; под ред. В. Е. Кемерова, Т. Х. Керимова, В. А. Швырева. –– Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2001. –– Вып. 7. –– С. 9––23.

Bourdieu P. Language and Symbolic Power / P. Bourdieu. –– Cambridge (Mass.) : Harvard University Press, 1991. –– 316 р.

Published
2016-04-29
Section
Articles