ПРОБЛЕМА ГАРМОНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ ОСВІТЯНСЬКИХ ВИМОГ І ПРОФЕСІЙНИХ ЗАПИТІВ СТУДЕНТСТВА ЗА УМОВ ТРАНСФОРМАЦІЇ ІНСТИТУТУ ОСВІТИ

  • Денис Александров Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Анотації:

Аналізуються суперечності, що виникли між системою вимог вищої школи і сукупністю професійних орієнтацій суб’єктів освітнього процесу. Проблема гармонізації розглядається в соціально-психологічному вимірі в контексті професійної життєтворчості, побудови особистісного смислу освітньої діяльності. Гармонізація розуміється не як штучна оптимізація системи освітян­ських практик (у метафізичному сенсі), а як усвідомлене входження суб’єкта до системи соціально-освітніх відносин (у діалектичному сенсі). Наголошується, що бажаний компроміс «суб’єкт – освітнє середовище» можливий за умов розв’язання ряду адаптаційних проблем і проблем професійного самовизначення студентства, набуття освітянською системою належного рівня самоорганізації як необхідного співвідношення показників, які злагоджено під­тримуватимуть її за нових умов.

Александров Денис. Проблема гармонизации образовательных требований и личностных запросов студенчества в условиях трансформации института образования

Анализируются сложившиеся противоречия в системе требований высшей школы и совокупности профессиональных ориентаций субъектов образовательного процесса. Проблема гармонизации рассматривается в социально-психологическом измерении в контексте профессионального жизнетворчества, построения личностного смысла образовательной деятельности. Гармонизация понимается не как искусственная оптимизация системы образовательных практик (в метафизическом смысле), а как осознанное вхождение субъекта в систему социально-образовательных отношений (в диалектическом смысле). Отмечается, что желаемый компромисс «субъект – образовательное пространство» возможный при условии преодоления ряда адаптационных проблем и проблем профессионального самоопределения студенчества, при условии приобретения образовательной системой надлежащего уровня самоорганизации как необходимого соотношения показателей, которые согласованно будут поддерживать её в новых условиях.Aleksandrov Denys. Problem of students’ educational requirements and personal queries harmonization by means of institute of education transformation

The author of the article analyses the contradictions which were formed in the system of higher school requirements and the whole of professional orientations of subjects of the educational process. The problem of harmonization is examined in the social-psychological measuring in the context of professional creative life, construction of the personal sense of educational activity. Harmonization is understood not as artificial optimization of the system of educational practices (in metaphysical sense), but as conscious inclusion of the subject in the system of social-educational relations (in dialectical sense). It is marked in the article that the desired compromise «subject-educational field» is possible on condition of overcoming a range of adaptation problems and problems of professional self-determination of students, on condition of acquisition by the educational system of the proper level of self-organization as necessary correlation of indices which will concertedly support it under new circumstances.

Ключові слова:

гармонізація, освітянська само­свідомість, особистісний смисл, реформування, освітні мотиви, полісуб’єктна взаємодія.

гармонизация, личностный смысл, образовательное самосознание, реформирование, образовательные мотивы, полисубъектное взаимодействие.

harmonization, personality sense, educational self-consciousness, reformation, educational reasons, poly-subjective cooperation.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Список використаних джерел

Про Основні напрями реформування вищої освіти в Україні. Указ президента України від 12.09.1995 № 832/95. [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/832/95 (10.04.2014)

Бадарч Д. Актуальные вопросы интернациональной гармонизации образовательных систем : монография / Бадарч Д., Сазонов Б. А. — М. : ТЕИС, 2007. — 190 с.

Соловьев B. C. Избранное / В. С. Соловьев. — М. : Советская Россия, 1990. — 491 с.

Роджерс К. Р. Взгляд на психотерапию. Становление человека / К. Р. Роджерс ; пер. с англ. ; общ. ред Е. И. Исениной. — М. : Издательская группа «Прогресс», «Универс», 1994. — 340 с.

Болонский процесс : Бергенский этап / Под науч. ред. В. И. Байденко. — М. : ИЦПКПС, 2005. — 173 с.

Бондаревская Е. В. Гуманистическая парадигма личностно ориентированного образования / Бондаревская Е. В. — М. : Педагогика, 1997. –– № 4. — С. 11—17.

Гершунский Б. С. Методологические проблемы стандартизации образования / Б. С. Гершунский, В. М. Березовский // Педагогика. — № 1. — 1993. — С. 27—32.

Гуманизация воспитания в современных условиях. Сборник статей / Под ред. Газмана О. С., Костенчука И. А. — М. : УВЦ «Инноватор», 1995. — 115 с.

Hannabuss S. Knowledge paradigms and change / S. Hannabuss // Intern. J. of sociology at social policy. — Hull, 1988. — Vol. 8. —№ 1. — P.25—28.

References

About major directions of reforming the higher education in Ukraine. Decree of President of Ukraine dated 12.09.1995 № 832/95. Retrieved from : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/832/95 [in Ukrainian].

Badarch, D. and Sazonov, B. А. (2007). Important questions of international harmonization of educational systems: monograph. Moscow : TEIS [in Russian].

Soloviev, V. S. (1990). Selected works. Moscow : Sovetskaya Rossia [in Russian].

Rogers, C. R. (1994). A view of psychotherapy. Development of man. Moscow : «Progress» [in Russian].

Baidenko, V. I. (2005) Bologna process: the Bergen stage. Moscow : ICPKPS [in Russian].

Bondarevskaya, Е. V. (1997). Humanistic paradigm of person-oriented education. Pedagogy, 4, 11—17 [in Russian].

Gershunskiy, B. S. (1993). Methodological problems of education standartization. Pedagogy, 1, 27—32 [in Russian].

Humanization of bringing-up in modern conditions. Collection of papers (1995). (Gazman, О. S. and Kostenchuk, I. А., Ed.). Moscow : UVC «Innovator» [in Russian].

Hannabuss, S. (1988). Knowledge paradigms and change. Intern. J. of sociology at social policy. Hull. Vol. 8.,1, 25—28.

Опубліковано
2014-04-23
Номер
Розділ
Articles