ΆΚΡΊΒΕΙΑ и ΠΑΙΔΕΊΑ: O НЕОБХОДИМОСТИ ПРИВЛЕЧЕНИЯ АНТИЧНЫХ ПОНЯТИЙ К ИССЛЕДОВАНИЯМ КУЛЬТУРЫ И КУЛЬТУРНЫХ ПРАКТИК

  • Кшиштоф Цихонь Имагинативная студия искусствоведения им. В. Батуры Лодзинского университета (Польша)

Анотація

Анотації:

На основе развернутого философ
ского анализа динамики категорий «культура», «технология», «мастерство», «меритократия» в современной культуре автор показывает, что упор на специализацию в европей­ской традиции привел в последние десятилетия XX века к почти полному отказу от понятия paideia и пренебрежению идеей образованности в пользу специализации. С другой стороны, люди все больше отдают себе отчет в том, как важно для сохранения демократического строя участие граждан и сознательное совершение ими любого выбора, имеющего решающее значение в разных аспектах общественного порядка. Будучи гражданином, нужно проявлять определенные способности и навыки, отличные от образования профессионала и близкие к paideii.

Цихонь Кшиштоф. Άκρίβεια і παιδεία: прo необхідність залучення античних понять до досліджень культури й культурних практик

На основі розгорнутого філософського аналізу динаміки категорій «культура», «технологія», «майстерність», «меритократія» у сучасній культурі автор показує, що акцент на спеціалізації в європейській традиції призвів в останні десятиліття XX століття до майже повної відмови від поняття paideia та нехтування ідеєю освіченості на користь спеціалізації. З іншого боку, люди все більше дають собі звіт у тому, наскільки важлива для збереження демократичного ладу участь громадян та свідоме здійснення ними будь-якого вибору, що має вирішальне значення в різних аспектах громадського порядку. Будучи громадянином, потрібно проявляти певні здібності та навички, відмінні від освіти професіонала та близькі до paideii.Cichon Krzysztof. Άκρίβεια і παιδεία: On the necessity of involving classical notions in culture studies and culture practices

On the basis of evolved philosophical analysis of the dynamics of such categories as “culture”, “technology”, “mastership” and “meritocracy” in modern culture the author demonstrates that the emphasis on specialization in European tradition in the last decades of 20th century has resulted in nearly absolute rejection of the notion “paideia” and neglecting the idea of education in favour of specialization. On the other hand, people are growing much better aware of the necessity for citizens to take part and make a conscious choice in order to preserve democracy and it is of crucial importance while dealing with various aspects of civil order. To be a citizen it is necessary to demonstrate certain skills and knowledge which differ from the education of a professional and are close to paideia.

Ключові слова:

культура, технология, метафора, правда, мастерство, меритократия, пайдейа.

культура, технологія, метафора, правда, майстерність, меритократія, пайдейа.

culture, technology, metaphor, truth, mastership, meritocracy, paideia.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2014-04-23
Номер
Розділ
Articles