Здоров’язберігаючі освітні технології у процесі навчання музиканта-виконавця
Аннотация
У публікації зроблено спробу розглянути способи організації навчального процесу у закладах вищої освіти з використанням здоров’язберігаючих освітніх технологій, які сприяють формуванню у музикантів-виконавців осмисленого ставлення до свого здоров’я як у період навчання, так і в подальшій професійній діяльності. З'ясовано, що на сучасному розвитку суспільства велике значення набуває вища школа як соціальний інститут, мета якого не тільки формування компетентного фахівця, а й повноцінної особистості, яка має фізичне та духовне здоров’я. Також уточнено, що впровадження здоров’язберігаючих технологій у процес підготовки музиканта-виконавця незаперечно важливо, оскільки зниження рівня успішності учнів є однією з основних проблем, спричинених загальносоматичними та професійними захворюваннями. Метою публікації визначено розробку пропозицій щодо вдосконалення підготовки музикантів-виконавців у вузі із застосуванням здоров’язберігаючих технологій. Для досягнення поставленої мети застосовано такі методи дослідження, як аналіз, порівняння, систематизація та узагальнення наукових даних у галузі методики музичної освіти, педагогіки та психології. Автором запропоновано згрупувати здоров’язберігаючі технології для студентів-музикантів закладу вищої освіти у вигляді модульної системи, що передбачає повноцінне функціонування у навчальному закладі в умовах охорони здоров'я. Основні складові цієї системи: здоров’язберігаюча структура освітнього закладу, фізкультурно-оздоровча та виховна робота з учнями, просвітницька та методична робота з викладачами закладу вищої освіти, створення рекреаційної системи навчального закладу, оптимізація роботи психологічної служби, раціональна організація навчального процесу. Окрему увагу приділено розробці рекомендацій щодо організації практичних занять зі студентами-музикантами. Результатом застосування здоров’язберігаючих технологій навчання музикантів поряд з підготовкою висококваліфікованого фахівця в галузі музичного мистецтва мають стати зміцнення та охорона здоров’я, підвищення працездатності та якості життя.