ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ

  • Крістіна Черкашина Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Аннотация

У статті розглянуто значення та ефективність застосування
методів розвитку критичного мислення у процесі навчання
учнів початкової школи. Критичне мислення є важливою
складовою інтелектуального розвитку дітей, оскільки воно
сприяє
формуванню вміння аналізувати, оцінювати,
розв’язувати проблеми та приймати обґрунтовані рішення. В
умовах сучасної освіти, коли інформаційний потік надзвичайно
великий, вміння критично оцінювати отриману інформацію
набуває особливої важливості. У статті визначено, що
навчання критичного мислення з самого початку шкільного
навчання сприяє розвитку важливих когнітивних навичок,
таких як здатність до логічного мислення, самостійного
прийняття рішень та формування власної думки.
Увагу закцентовано на необхідності інтеграції методів
критичного мислення в програму початкової освіти, що
дозволяє формувати у дітей важливі компетенції для їхнього
подальшого навчання та життя. Розглянуто основні методи,
які можуть бути використані в початковій школі для розвитку
критичного мислення, зокрема методи проблемного навчання,
організація дискусій, рольові ігри, використання інтерактивних
вправ та аналіз літературних творів. Особливої уваги надано
також ролі вчителя в цьому процесі, який має бути
наставником, що підтримує активний і самостійний підхід дітей
до навчання.
У статті зазначено, що застосування таких методів не лише
сприяє покращенню академічних досягнень учнів, але й
допомагає розвивати в них важливі життєві навички, такі як
здатність до критичного аналізу ситуацій, ефективного
вирішення проблем та відкритості до нових ідей. Наприкінці
статті підкреслено, що для досягнення найкращих результатів
впровадження критичного мислення в початковій школі
необхідно враховувати вікові особливості дітей, їхній
інтелектуальний
рівень
і
створювати
підтримуюче
середовище для розвитку цих важливих навичок.

Скачивания

Данные скачивания пока недоступны.
Опубликован
2025-12-09