Сучасний стан проблеми розробки гейміфікаційних стратегій у процесі навчання фахівців з цифрових технологій

  • Віталій Чихун, Владислав Круглик Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

Мета статті полягає в дослідженні сучасного стану розробки гейміфікаційних стратегій у процесі навчання фахівців з цифрових технологій. Завданнями статті є виявлення ключових аспектів, викликів та перспектив впровадження гейміфікації в навчальні програми з цифрових технологій. У роботі застосовано аналіз літературних джерел, враховуючи огляд останніх наукових досліджень та публікацій з теми гейміфікації у навчанні цифрових технологій, а також використано спостереження за учасниками навчання для систематизації інформації та визначення основних трендів у впровадженні гейміфікаційних стратегій, що спрямовані на розуміння сучасного застосування гейміфікації в освіті. Згідно з результатами роботи, сучасний стан розробки гейміфікаційних стратегій у процесі навчання фахівців з цифрових технологій характеризується кількома ключовими аспектами. Розширення гейміфікації в навчанні зумовлено її здатністю підвищувати мотивацію та залученість студентів за допомогою використання балів, бейджів, лідербордів та рівнів. Технологічний прогрес, зокрема віртуальна та доповнена реальність і штучний інтелект, дозволяють створювати інтерактивні навчальні середовища. Поширення онлайн-платформ сприяє гейміфікації у віртуальних класах, роблячи навчання більш ефективним. Інтердисциплінарний підхід поєднує знання з психології, педагогіки та інформатики, створюючи комплексні стратегії, що враховують мотиваційні та емоційні аспекти студентів. Гейміфікація також орієнтується на персоналізацію навчання за допомогою адаптивних систем. Проте існують виклики, такі як технічні обмеження, ресурсомісткість та баланс між ігровими елементами та навчальним змістом, що потребує відповідної підготовки викладачів та адаптації навчальних матеріалів. Для подальшого розвитку необхідно зосередитись на розробці індивідуалізованих гейміфікаційних стратегій, вивченні довгострокових ефектів гейміфікації, інтеграції з іншими інноваційними методами навчання, оцінці ефективності у різних культурних контекстах та розробці нових гейміфікаційних елементів, що в сукупності може значно покращити ефективність навчального процесу та підвищити рівень підготовки фахівців з цифрових технологій.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2025-04-08