Особливості формування компетентності в техніці письма на початковому етапі вивчення англійської мови
Анотація
Статтю присвячено питанню формування компетентності в техніці письма на початковому етапі вивчення іноземної мови слухачами кафедри мовної підготовки Інституту державного управління у сфері цивільного захисту, що вивчають англійську мову як першу іноземну. Досліджено особливості навчального процесу крізь призму організації переносу та нейтралізації інтерференції на рівні знань, навичок та мовної усвідомленості в процесі формування графічних та орфографічних субкомпетентностей; уточнено педагогічні передумови ефективної організації навчального процесу. Проаналізовано підходи зарубіжних і вітчизняних науковців до розуміння сутності компетентності в техніці письма, на підставі чого сформульовано висновок, що для досягнення достатнього рівня навченості слухачі кафедри мовної підготовки повинні: здобути мовні знання; сформувати каліграфічні навички написання букв і буквосполучень англійської мови як окремо, так і в писемному мовленні та орфографічні навички написання слів відповідно до правил використання письмових знаків у кожному конкретному слові; удосконалити мовну усвідомленість особливостей техніки письма англійською мовою. Автор статті відібрав і проаналізував 600 лексичних одиниць згідно з принципами написання (фонетичним, морфологічним, історичним), що стало підґрунтям для подальшої методичної класифікації лексичного інструментарію. Такий розподіл навчального матеріалу обумовив три його лакуни: 1) підпадає під перенос(написання практично не відрізняється); 2) спричиняє міжмовну інтерференцію(є часткова відмінність у написанні в обох мовах); 3) потребує здобуття нових знань і формування нових орфографічних навичок у зв’язку з цілковитою відмінністю в написанні, що дало змогу розробити методологію організації навчального матеріалу для швидшого та ефективнішого формування відповідних рецептивно-репродуктивних навичок.