Модель формування інформатичної компетентності у студентів медичних закладів вищої освіти в умовах дистанційного навчання
Анотація
Статтю присвячено теоретичному обґрунтуванню авторської моделі формування інформатичної компетентності студентів медичних ЗВО в умовах дистанційного навчання, основними структурними елементами якої є цільові, концептуальні, змістовні, процедурні та оціночно-результативні блоки. У рамках цільового блоку моделі визначена мета формування інформатичної компетентності у студентів медичних ЗВО в умовах дистанційного навчання, яка полягає у формуванні особистості, яка вільно використовує інформаційно-комунікаційні технології для виконання конкретних професійних завдань. Концептуальний блок моделі охоплює методологічні підходи(системний, діяльнісний, особистісно зорієнтований, міждисциплінарний, компетентнісний) і принципи(загальні та специфічні) для формування інформатичної компетентності у студентів медичних ЗВО в умовах дистанційного навчання. Змістовний блок моделі містить компоненти інформатичної компетентності (мотиваційні, аксіологічні, технологічні); навчальні дисципліни; форми навчання(інтерактивні лекції, практичні заняття, лабораторні заняття, самостійна робота, вебквести, проєкти тощо); методи (активні, дослідницькі, проблемні, частково-пошукові та ін.). Процедурний блок моделі передбачає реалізацію взаємодії «учитель– учень». Процесуальність реалізується через етапи формування інформатичної компетентності студентів медичних ЗВО(етап мотивації, етап постановки цілей, технологічний етап). Визначено педагогічні умови, що забезпечують ефективну реалізацію моделі, а саме: формування у студентів позитивної мотивації до самостійної роботи в процесі вивчення дисциплін інформатики; формування готовності вчителів до використання технологій дистанційного навчання; вчасне наповнення інформаційного навчального середовища освітнім контентом. Оціночно-результативний блок моделі формування інформатичної компетентності у студентів медичних ЗВО в умовах дистанційного навчання охоплює критерії формування означеної компетентності(мотиваційні, пізнавальні, діяльнісні), відповідні показники, рівні(низький, середній, високий), методи діагностики.