Роль іншомовної освіти у формуванні міжкультурної толерантності особистості
Анотація
У статті розкрито теоретичні засади і практичні аспекти формування міжкультурної толерантності особистості в процесі вивчення іноземних мов. На основі аналізу наукових джерел з’ясовано значення й основні ознаки та складники міжкультурної толерантності, що слугує основою успішної міжкультурної комунікації. Визначено характерні риси особистості, здатної толерантно здійснювати міжкультурну комунікацію: гуманність, рефлексивність, волелюбність, відповідальність, гнучкість, упевненість у собі, самовладання, варіативність, перцептивність, емпатійність, почуття гумору. Відповідно до мети полікультурної освіти – формування планетарного мислення шляхом усвідомлення себе частиною етносу і культури, які є складниками людства, – виділено галузі дослідження іншомовної освіти, засновані на ідеї взаємозв’язку мови і культури й важливі з позицій міжкультурної комунікації, а саме: лінгвокраїнознавство, етнолінгвістика, лінгвокультурологія. Окреслено основні завдання іншомовної освіти, спрямовані на формування міжкультурної толерантності, яка є запорукою успішності міжнародного спілкування: розвиток аксіологічних настанов особистості, збагачення універсальними й національно- специфічними цінностями своєї та інших культур; розширення меж розуміння феноменів людського життя, поліфонічність світобачення, заснованого на гармонії знань, почуттів, творчих дій; розширення комунікативного діапазону особистості за рахунок взаємодії з представниками інших культур.