Роль іншомовної освіти у формуванні міжкультурної толерантності особистості

  • Тетяна Тарасенко, Тетяна Коноваленко, Марія Тарасенко МДПУ імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті розкрито  теоретичні  засади і практичні аспекти формування міжкультурної толерантності особистості в процесі вивчення іноземних мов. На основі аналізу наукових джерел з’ясовано значення й основні ознаки та складники міжкультурної толерантності, що слугує основою   успішної міжкультурної комунікації. Визначено характерні риси особистості, здатної толерантно   здійснювати міжкультурну комунікацію: гуманність,  рефлексивність, волелюбність, відповідальність, гнучкість, упевненість у собі, самовладання,   варіативність, перцептивність,   емпатійність, почуття гумору. Відповідно до мети полікультурної освіти – формування планетарного    мислення    шляхом усвідомлення себе частиною  етносу і культури,  які   є   складниками людства, – виділено  галузі дослідження    іншомовної    освіти, засновані на ідеї взаємозв’язку мови і культури    й важливі   з позицій міжкультурної комунікації, а саме: лінгвокраїнознавство, етнолінгвістика, лінгвокультурологія. Окреслено    основні завдання іншомовної освіти, спрямовані на формування     міжкультурної толерантності,    яка    є  запорукою успішності     міжнародного спілкування: розвиток аксіологічних настанов особистості, збагачення універсальними    й національно- специфічними цінностями своєї та інших культур; розширення меж розуміння феноменів  людського життя, поліфонічність світобачення, заснованого   на гармонії  знань, почуттів, творчих дій; розширення комунікативного    діапазону особистості    за    рахунок  взаємодії з представниками інших культур.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-11-29