Вплив дитячого фольклору на виховання молодших школярів
Анотація
У статті акцентовано на тому, що український дитячий фольклор викликає особливий інтерес, оскільки допомагає виконанню широкого кола педагогічних завдань, пов’язаних із музично-естетичним вихованням дітей молодшого шкільного віку. Доведено, що високий мистецький рівень, невичерпна енергія, завзяття, емоційна насиченість вітчизняного фольклору, розмаїття народних пісень яскраво відображають світогляд, естетичні вподобання, саму психологію українського народу. Розкрито й схарактеризовано такі жанри, як: колискова музична поезія, пестушки та потішки, календарна поезія, заклички та примовки, повсякденні вірші-пісні, ігровий жанр, дражнилки, лічилки, гуморески, скоромовки, загадки, казки та розповіді-байки. Підкреслено, що колискові пісні – найбільший здобуток народної педагогіки за всю історію людства. Зазначено, що для розвитку слухової та музичної пам’яті школярів надзвичайно корисними є повсякденні вірші-пісні. Зауважено, що до дитячого фольклору належить також чимало творів народної календарної поезії, проте найпоширенішим жанром є заклички та приказки (примовки). Історично пов’язаний із підготовкою молодого покоління до дорослого життя ігровий жанр дитячого фольклору ілюструє дії дорослих, дає найбільш повний вихід емоційній енергії та темпераменту дітей. Вчасний розвиток фонематичного слуху, виховання здатності сприймати тонкі звукові розходження готують дитину зазначеного віку до оволодіння мовою. З’ясовано, що звернення до широкого кола фольклорних жанрів дає змогу збільшити обсяг природної та музичної пам’яті, інтелекту, виховувати в дитині духовність, формувати національну ідентичність особистості.