Підготовка компетентного фахівця до формування мовленнєвої особистості дитини з порушенням мовлення

  • Ганна Лопатіна Бердянський державний педагогічний університет

Анотація

У статті висвітлено досвід підготовки в Бердянському державному педагогічному університеті майбутніх учителів-логопедів за спеціальністю «Спеціальна освіта». З метою підвищення ефективності освітнього процесу, спрямованого на підготовку компетентного фахівця, здатного до формування мовленнєвої особистості дитини з порушеннями мовлення, у ЗВО впроваджено систему дієвих заходів. Актуалізовано значення комунікативних, конструктивних, організаторських умінь, особистісних якостей, фахових знань, комунікативної культури, знань невербальних засобів спілкування, правил етикету, культури спілкування для підвищення ефективності освітнього процесу в закладі вищої освіти для підготовки компетентного фахівця-логопеда. Схарактеризовано студентоцетровану систему підготовки компетентних фахівців, здатних до формування мовленнєвої особистості дитини з порушенням мовлення, що вдало поєднує навчання, дослідження, неформальну освіту із набуттям здобувачами вищої освіти мʼяких і твердих навичок, з дотриманням принципів академічної свободи та академічної доброчесності. Наголошено на важливості й необхідності подальшого вивчення окресленої проблеми, оскільки для формування мовленнєвої особистості дитини з порушеннями мовлення суспільство потребує фахівців нового формату, які мають системні наукові знання з проблем мовленнєвих порушень; уміють грамотно створити освітнє мовленнєве середовище; здатні до розроблення й упровадження нових програм і методів організації та забезпечення спеціальної освіти на гуманістичних засадах у роботі з дітьми з порушеннями мовлення та їхніми сім’ями, а також до налагодження ефективної взаємодії з усіма учасниками корекційного освітнього процесу; володіють загальнокультурними, професійними компетентностями.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2020-11-29