Відповідальність як основа правового виховання підлітків в умовах пандемії
Анотація
У статті висвітлено результати
теоретико-емпіричного дослідження
особливостей правового виховання
підлітків як сукупності виховної
діяльності школи, сім’ї,
правоохоронних органів, спрямованої
на формування правової свідомості та
навичок і звичок правомірної поведінки
учнів. Однією з айнважливіших
якостей, що її мають набути підлітки
в ропцесі правового виховання,
визнано особистісну відповідальність,
яка визначається як ступінь
інтернальності людини, пов’язаний з її
ставленням до власного розвитку
й ообсистісного зростання. На
емпіричному рівні досліджено ступінь
розвитку особистісної відповідальності
в сучасних умовах навчання, тобто в
онлайновому режимі, і з постійною
загрозою здоров’ю. Емпіричне
дослідження засвідчило недостатній
рівень розвитку особистісної
відповідальності у ідплітків, що
пов’язуємо з їхньою відірваністю від
безпосереднього контакту
з вихователями й учителями, що
зумовлено онлайн-навчанням
і карантином. З’ясовано, що особливо
низькі показники інтернальності
виявляються у сфері здоров’я, а отже,
сучасні підлітки в умовах коронавірусу
і пандемії повинні дбати про своє
здоров’я більше, ніж вони вважають.
Крім того, ми передбачаємо, що саме
здорова особистість здатна
ухвалювати правильні рішення
й визначати адекватні норми і правила
поведінки. Наголошено на
необхідності впровадження в систему
онлайн-навчання психолого-
педагогічних заходів поза
навчальними заняттями (особистісне
спілкування зі шкільним психологом,
представниками правового виховання,
службою довіри тощо), а
не обмежуватися лише годинами
корпоративної культури з лкасним
керівником. Це може активізувати
розвиток особистісної відповідальності
та розширити умови формування
адекватного правового виховання
підлітків в умовах пандемії.