Формування дослідницьких умінь як умова розвитку професійного мислення музиканта

  • Галина Нагорна Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової

Анотація

У статті розкрито актуальну проблему
вдосконалення розвитку особистості
в процесі здобуття вищої музичної
освіти. Дослідження показало, що під
час вивчення явищ і процесів розвитку
музичного мистецтва майбутнім
музикантам часто було складно
сформулювати мету музично-
теоретичного дослідження, визначити
засоби її досягнення, пов’язати їх
із иквонанням творчих завдань
і озв’язранням проблем,
сформулювати висновки про
досягнення результатів цього
дослідження, самооцінити його.
З огляду на це, виникла нагальна
потреба у формуванні дослідницьких
умінь студентів, що забезпечують
розвиток самостійного, незалежного
критичного і вотрчого мислення
музиканта, спрямованого на
оволодіння професійною розумністю
особистості. Підґрунтям для
досягнення поставленої мети стало
створення складної критеріально-
ціннісної системи оцінювання рівнів
сформованості професійного
мислення музиканта в процесі його
дослідницької самокритичної
діяльності. Показниками розвитку
такого мислення як його цінностями-
цілями виступали узагальнені
дослідницькі вміння обирати мету
музично-теоретичного дослідження,
знаходити або творчо вибудовувати
тактику відношень цілісного процесу
музично-теоретичного дослідження,
виробляти стратегію відношень
у ропцесі самого дослідження,
оцінювати, самооцінювати доречність,
надійність, силу вироблених стратегії
і тактики відношень професійної
взаємодії з рпедметами музично-
теоретичного дослідження. Крім
цього, критерії дослідницьких умінь
були цінностями-засобами розвитку
професійного мислення музиканта.
Музичне мислення студентів, будучи
метою процесу розвитку їхніх
дослідницьких умінь, само виступало
як цінність-засіб для оволодіння
професійною розумністю особистості
в процесі самокритичної діяльності.
У такий спосіб створювалась
ієрархічна система цінностей-цілей
і іннцостей-засобів формування
професійного мислення майбутніх
музикантів на основі розвитку їхніх
дослідницьких умінь. У процесі
дослідно-експериментальної роботи
були виведені загальні і ачсткові
закономірності формування
дослідницьких умінь майбутніх
музикантів, спрямованих на розвиток
їхнього професійного мислення.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2021-02-09