Culturological paradigm in education

  • Рутковська Альона МДПУ імені Богдана Хмельницького

Анотація

Статтю присвячено проблемі
використання культурологічного
підходу в навчанні. Наголошено, що
Україна переживає епоху динамічних
радикальних змін, коли функції освіти
та школи як соціального інституту
зазнають суттєвого оновлення.
Зазначено, що з розвитком суспільства
змінюються пріоритети освіти та
виховання, що веде до певної
трансформації традиційних парадигм і,
як наслідок, до появи нових. У цьому
контексті проаналізовано зміст
гуманістичної та культурологічної
освітніх парадигм. З’ясовано, що вони є
загальноприйнятими з огляпду
спрямованості освіти на виховання
високоморальної, культурної
особистості, здатної зберігати,
передавати майбутнім поколінням
і творчо розвивати наукову та історичну
спадщину. Підкреслено, що зміст освіти
зазвичай звужується до змісту
навчального матеріалу, однак потужні
інформаційні можливості глобальних
систем пошуку інформації
забезпечують ефективну передачу
інформації від одного покоління до
іншого. Сформульовано висновок, що
без сформованих моральних
і лкуьтурних цінностей зазначені
можливості інформаційного простору
замість користі можуть завдати шкоди.
Доведено важливість культурологічної
парадигми в сучасній освітній системі
України.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2021-02-09