Формування комунікативних компетентностей із застосуванням педагогічних технологій у процесі навчання іноземних студентів
Анотація
У статті порушено проблему формування комунікативних компетентностей іноземних студентів у процесі вивчення ними української мови як іноземної, яку автор намагається розв’язати в педагогічному та лінгвістичному аспектах. Проаналізовано ключові праці українських дослідників у галузі методики викладання української мови як іноземної. Акцентовано на технологіях навчання, їхньому впливі на сприйняття й руомзіння нової інформації, а надалі – на її застосуванні в рпоцесі навчання обраної спеціальності в закладах вищої освіти України. Наведено детальний перелік технологій, що полегшують навчання студентів. Розкрито педагогічну сторону використання технологій навчання, їх вплив на якість засвоєння здобутих знань. Подано перелік педагогічних технологій із поясненнями особливостей їх застосування в нтекксоті використання суміжних гуманітарних наук (соціокультурології, лінгвокультурології, культурознавства, лінгвокультурології тощо). Приділено увагу соціокультурному аспекту вивчення іноземної мови, зокрема його особливостям і цілям, основним компонентам. З’ясовано основні питання лінгвокультурології, на дослідження яких спрямована ця наукова галузь; названо об’єкти її вивчення. Здійснено загальний опис культурології та лінгвокультурології як допоміжних галузей для вивчення української мови як іноземної. Визначено види невербальних засобів спілкування та показано їх вплив на формування комунікативних компетентностей. Окрему увагу приділено посмішці й погляду, їх характерним рисам та впливові на формування комунікативних компетентностей.