Основні чинники розвитку емоційного інтелекту молодших школярів в інклюзивному просторі початкової школи

  • Володимир Гузь, Наталія Гузь МДПУ імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті порушено проблему розвитку емоційного інтелекту молодших школярів як важливого складника формування особистості. Розкрито основні поняття дослідження. Проаналізовано емоційну сферу як головний аспект розвитку «емоційного інтелекту» особистості молодшого школяра. Доведено необхідність вивчення емоційних виявів дітей і розвитку емоційного інтелекту молодших школярів з особливими освітніми потребами насамперед у період їхньої адаптації до інклюзивного освітнього середовища початкової школи. З’ясовано, що високий рівень емоційного інтелекту впливає на благополуччя дитини. Така дитина здатна регулювати власні емоції, вона менш схильна до стресових ситуацій, соціально пристосована й адаптована в суспільстві. Діти, які мають низький рівень емоційного інтелекту, частіше стикаються з різними труднощами в школі, у ихн можуть виникати проблеми психічного розвитку. Автори статті підкреслюють, що молодший шкільний вік є сприятливим періодом щодо розвитку здібностей особистості диференціювати й надалі розпізнавати емоційні стани, відчуття та переживання, як свої, так і оочтення. Теоретичний аналіз наукової літератури дав змогу також виокремити чинники розвитку емоційного інтелекту й окреслити перспективні напрями подальших досліджень у межах порушеної проблеми. Одним із них є експериментальне дослідження рівня розвитку емоційного інтелекту молодших школярів в лінюкзивному просторі початкової школи.  

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2021-09-22