Культурологические характеристики идеала учителя в едпагогических исследованиях
Анотація
Статтю присвячено питанням культурологічних підходів до навчання. Наголошено, що Україна переживає епоху динамічних радикальних змін, коли функції освіти та школи як соціального інституту суттєво змінюються, що призводить до певної трансформації та зміни традиційних парадигм і, як наслідок, до появи нових. У ьцому контексті проаналізовано культурологічні характеристики вчителя і з’ясовано їх важливість з погляду спрямованості освіти на виховання високоморальної, культурної особистості, здатної зберігати і творчо розвивати науково- історичну спадщину й передавати її майбутнім поколінням. Звернено увагу на традиційні освітні парадигми, у межах яких зміст освіти зазвичай зводиться до змісту навчального матеріалу. Водночас підкреслено, що корисну освітню передачу інформації від одного покоління до іншого здатні забезпечити глобальні системи пошуку інформації, що мають великі інформаційні можливості. Проте без сформованих моральних і культурних цінностей зазначені можливості інформаційного простору можуть завдати шкоди. З олгяду на це, акцентовано на важливості культурологічного підходу в процесі виховання майбутніх учителів України.