Наочність як засіб підвищення пізнавальної активності дошкільників із порушеннями слуху

  • Владислава Дьоміна, Світлана Дубяга Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

У статті розкрито роль наочності у процесі засвоєння знань
дошкільниками з порушеннями слуху, запропоновано основні
етапи формування пізнавальної активності дітей дошкільного
віку з порушенням слуху наочними засобами,
охарактеризовано їхню мету. Також представлено три освітні
напрями та їхні завдання, актуалізовано використання
наочних засобів навчання на заняттях відповідних освітніх
напрямів. Також автором статті запропоновано оцінку
ефективності методики формування пізнавальної активності
дітей дошкільного віку з порушенням слуху наочними
засобами навчання.
Період дошкільного дитинства є періодом подальшого
інтенсивного сенсорного розвитку – вдосконалення його
орієнтування у зовнішніх якостях та відношеннях предметів і
явищ, у просторі та в часі, оволодівання новими діями
сприймання, які дозволяють більш повно осягати навколишній
світ. Все це необхідно враховувати у процесі навчання
нечуючих та слабочуючих дітей, слід широко застосовувати
наочний матеріал та вміти добирати його відповідно до
особливостей зорового сприймання дітей цієї категорії. У
навчанні дошкільників із порушеннями слуху
використовуються спеціальні види наочності і способи подачі
матеріалу, які практично опредмечують всю інформацію, що
передається. Використання наочності на заняттях має велике
значення для підвищення пізнавальної активності та якості
засвоєння дітьми дошкільного віку з порушеннями слуху
навчальної інформації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2024-02-15