Особливості робочої програми з навчальної дисципліни «Фізичне виховання» для бакалаврів

  • Ігор Бакіко, Володимир Файдевич, Володимир Ковальчук Луцький національний технічний університет

Анотація

У статті розглянуто особливості робочої програми з
навчальної дисципліни «Фізичне виховання» першого
(бакалаврського) рівня вищої освіти. Вказано, що упродовж
останнього десятиріччя в закладах вищої освіти України
склалася тривожна ситуація: у більшості з них дисципліна
«Фізичне виховання» була виведена з навчальних планів
старших курсів і залишилася лише на 1–2 курсах у межах двох
годин на тиждень. У результаті значно скоротилася
відвідуваність здобувачами цієї дисципліни, знизився рівень
їхнього фізичного розвитку, рухової активності, і, як наслідок, у
них стало спостерігатися погіршення здоров’я, що є певною
загрозою економіці й національній безпеці України.
Сформульовано мету роботи – визначення змісту робочої
програми з навчальної дисципліни «Фізичне виховання»
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. У зв’язку зі
скороченням обсягу навчального навантаження на 1–2 курсах
переведення занять фізичним вихованням на старших курсах
до розряду факультативних і самостійних призвело до того,
що в переважної більшості здобувачів зникає інтерес до
занять фізичною культурою і спортом, знижується рівень
рухової активності, погіршується стан фізичної
підготовленості, підвищується захворюваність. Відновлення
дисципліни «Фізичне виховання» в ЗВО можливе за таких
умов:
1) формування у здобувачів ціннісного ставлення до занять
фізичною культурою і спортом як у навчальний, так і в
позанавчальний час; ведення здорового способу життя;
формування культури організації і проведення вільного часу,
позаурочних занять із фізичної культури і спорту;
2) дисципліна «Фізичне виховання» повинна бути
обов’язковою для здобувачів усіх спеціальностей в обсязі 4-х
годин на тиждень для здобувачів 1–2 курсів та як мінімум 2 - х
годин на тиждень для здобувачів старших курсів;
3) розвиток матеріально-технічної бази ЗВО; упровадження
інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховному і
тренувальному процесі; проведення перепідготовки
викладацького складу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2024-02-15