Когнітивні задачі – ключова складова тексту уроків інтегрованих курсів з природничих наук

  • Олександр Максимов, Ірина Кулик, Юлія Дюжикова Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Анотація

статті розкрито методику застосування когнітивних
задач з хімії, біології та фізики на уроках з інтегрованих
курсів з природничих наук. Наведено приклади
когнітивних задач описового, пояснювального,
методологічного та творчого типів, розкрито поняття
«текст» уроку. В статті розглянуто проблеми
впровадження інтегрованих курсів з природничих наук у
закладах загальної середньої освіти, зокрема зроблено
акцент на методичних проблемах проведення уроків у
кабінетах не пристосованих до демонстрації фізико-
хімічного експерименту, біологічних препаратів та
муляжів, колекції мінералів тощо. Також зрушено
питання підготовки учительських кадрів, здатних до
повноцінної роботи з модельними навчальними
програмами інтегрованих курсів тих чи інших предметів
природничого циклу і особливо для 5–6 класів.
Описаний педагогічний експеримент довів, що когнітивні
завдання є ключовими компонентами тексту уроків
інтегрованого курсу, розв’язання яких сприяє
прирощенню знань учнів з хімії, фізики, біології.
Результати експерименту дають привід до дискусій,
висловлювання гіпотез та їх підтвердження або
спростування щодо реалізації інтегрованих курсів за
концепцією Нової української школи.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.
Опубліковано
2024-02-15