Сучасна технологія надання допомоги та підтримки дітям з порушеннями слуху
Анотація
Статтю присвячено висвітленню проблеми
психолого-педагогічного супроводу дітей з
порушеннями слуху за умов їхнього навчання.
Визначено сутність психолого-педагогічного
супроводу дітей із порушеннями слуху від різних
авторів, що передбачає об’єднання зусиль та
узгодження дій працівників освітнього закладу
(педагогів, психологів, медиків тощо) задля активної
взаємодії з дітьми з різними порушеннями розвитку
та батьками з урахуванням їхніх можливостей.
Психолого-педагогічний супровід дітей із
порушеннями слуху визначається як комплексна
система заходів з організації освітнього процесу в
освітньому закладі, яка включає в себе створення
необхідних умов для підтримки й допомоги їхнього
особистісного розвитку шляхом надання психолого-
педагогічних і корекційно-розвиткових послуг. У
статті обґрунтовано актуальність досліджуваної
теми. Розглянуто особливості комплексного
супроводу дітей з порушеннями слуху в умовах
інклюзивного навчання. Проаналізовано умови,
необхідні для успішної адаптації дітей цієї категорії.
Розроблено ряд рекомендацій щодо процесу
навчання та адаптації дітей з порушеннями слуху.