МЕТАТЕОРЕТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ЯК СПОСІБ РОЗВИТУ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

  • Т.С. Троїцька
  • Л.І. Кучина

Abstract

Троїцька Т.С., Кучина Л.І. Метатеоретичне мислення як спосіб розвиту комунікативної компетентності майбутніх вчителів. У статті розкривається сутність впливового компоненту формування комунікативної компетентності майбутніх педагогів – метатеоретичного мислення. У комплексі всіх форм мислення метатеоретичний його різновид сприяє формуванню інтегративної якості майбутнього педагога – спілкуванню на основі світоглядно-ментальних, розумових та емоційних, раціональних та ірраціональних чинників світосприйняття і світорозуміння. Автори експлікують значущість цього феномена в процес викладання дисципліни “Історія педагогіки”.

Ключові слова. Комунікативна компетентність, майбутній педагог, філософська методологія, метатеоретичне мислення.

 

 

Литература

 

Дубасенюк О.А. Методи формування професійної умілості майбутніх вчителів / О.А.Дубасенюк // Шлях освітян. – 1998. – № 3. – С.37 – 40.

Дубасенюк О.А. Професійна підготовка майбутнього вчителя до педагогічної діяльності: монографія / О.А.Дубасенюк, Т.В.Семенюк, О.Є. Антонова. – Житомир: Житомирський держ. пед. ун-т, 2003. – 192 с.

Зимняя И. Ключевые компетенции и новая парадигма результата образования / И.Зимняя //  Дайджест педагогічних ідей  та технологій. – 2003. –  № 4. – С.18 – 27.

Петровская Л.А. Компетентность в общении / Л.А.Петровская. – М.:  МГУ, 1989. – 216 с.

Троїцька Т.С. Філософський метод у розвитку метатеоретичного мислення майбутнього педагога / Т.С.Троїцька // Гілея. – 2007. – № 9. – С.111 – 118.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Т.С. Троїцька
доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри практичної психології Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького
Л.І. Кучина
старший викладач кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Мелітопольського державного педагогічного  університету імені Богдана Хмельницького
Section
Статьи